Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 980 ggr
[Kolforsen]
0

Fyra döda bebisar...

Som rubriken antyder föddes "mina" efterlängtade marsvinsbebbar idag, fyra små döda bebisar…

Nån som har nån teori om varför det kan bli så här?

Honan var i lagom ålder och vikt (var ca 10 månader när hon parades och vägde över 800 g) och hon har fått bra mat.

Royalz
0

Det kan bli så ibland, speciellt för honor som får sin första kull.

Mixxie
0

Vad synd att dom alla dog ….Gråter

Själv har jag inte avlat men bebisarna kanske hade ngr problem? Med andningen kanske dom inte var helt utveklade eller ngt sånt. Men så har jag hört att många marsvins bebisar dör ofta när dom föds. Men det kanske inte stämmer :/ Ngn får rättaq mig om jag har fel :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Fridaaaa
0

Kan tyvärr bli så ibland, inget man riktigt kan styra.
Dock tycker jag 800 gram låter lite, fast visst honan kanske är liten i sig?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lundquist
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

vad tråkigt :( det händer lätt sådant tyvärr, fast 800g är väl inte lite? eller ? för min hona fick nyss ne kull och innan vägde hon ca 750g.. fast är lite liten av sig, men ändå??

www.svedjorna.n.nu

mys me marsvin :)

Royalz
0

Man rekomenderar att inte para en hona som väger under 800g.

Lundquist
0

#5 okej, för jag försökte få upp hennne i vikt men, det gick inte, hon var inte mager, eller så.. men tack då vet ja det :)

www.svedjorna.n.nu

mys me marsvin :)

[Kolforsen]
0

800 brukar väl vara gränsen för parning, vad jag har hört. Nu var det inte jag som parade henne utan hon var dräktig när hon kom till mig, men jag vägde henne innan samt visste hennes ålder så trodde inte det skulle vara några problem. Hade tänkt behålla bebbarna. (trodde inte det skulle bli fyra men det hade väl funkat det med..)

Fridaaaa
0

#7 Jo det vet jag att gränsen är vid 800 gram.
Men det kan sluta hur som helst oavsett ålder och vikt tyvärr :(

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Strawberi]
0

Finns ingen gräns på vad en hona ska väga. Det är endast rekomendationer. Min hona fick 5 dödfödda bebisar och 2 dygn efter dog hon själv. Så det är inte ens säkert honan överlever. Äter hon själv? Annars måste du börja stödmata NU. Och det är vanligt att det går åt skogen för marsvinen. Pga dom är dräktiga så himla länge och föder stora och utvecklade ungar.

[Kolforsen]
0

Hon äter och mår bra nu!

Blomkrukan
0

Vad skönt! : )

gnagarlover
0

hon har inte blivit behandlad för något? mediciner kan göra att det blir så här.har själv mist några på det viset innan jag visste vad det var.

HannaVastervik
0

Fick med fyra dödsfödda bebisar, honan var fullgången med ungarna underutvecklade. Stödmatade mamman, men hon gick inte att rädda heller, hemskt tråkigt när sånt händer, usch :(