Blyga men pratar mycket!
Nu är mina små virvelpojkar 6 veckor gamla, dom har bott hos oss i 1 vecka och dom pratar på både i buren och när man kelar. Men det tar en stund för den ena (Flyffy) innan han slappnas av. Han är lite mindre än Fuzzy och lite blygare. Är detta vanligt när dom är små, förstår ju självklart att dom behöver vänja sig vid oss och det tar tid men dom är väldigt olika på det sättet. Man ska inte oroa sig för att han mår dåligt/ledsen? Annars går allt bra, romansallad är den populära grönsaken än så länge de andra bryr de sig inte så mycket om men det kommer kanske med tiden?
Hälsningar Linn och Virvlarna
Hälsningar Linn Flyffy & Fuzzy
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är det inget annat "särskillt" med den lille så tycker jag inte du behöver oroa dig:)
För det första är ju allt hyffsat nytt än så länge och han känner er inte så mycket än.
Det kan också vara så att han är lite blyg av sig över huvudtaget. Min ena som jag fick för ett år sedan är ganska försiktig av sig i sättet, men det är bara så hon är…:)
Jag tycker inte du ska oroa dig 
Okej skönt att höra någon annans åsikt. Detta är nytt för mig och det känns bra att man kan få lite hjälp, tips och annat här. Tror inte det är något annat med honom, dom gömmer sig mest i huset när vi är nära sen hör man dom ute och springer när vi är i rummet brevid. Har haft dom i sängen och kelat och båda kröp upp i min famn och la sig, fast då när jag klappade honom gav han ifrån sig ett dovt kurrande. Annars pratar dom massor och högt efter en stund. Så otroligt söta :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ja, visst är det bra att får tips och sånt härifrån. Jag tror jag har lärt mig nästan allt härifrån MiF…:D
Det där kurrandet som han gjorde när du klappade honom gör han bara för att han tycker det är skönt/mysigt
Ja ja hoppas det men försökte läsa om det och då finns det tydligen ett liknande kurrande när dom känner sig obekväma eller störda av någon/något. Fast ja hoppas på de första :) Vill inte tro något annat.