Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 693 ggr
[NalaMeya]
0

Satinsjukan - artikel??

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har länge funderat på det men när Jessica-B skrev sitt inlägg om satinsjukan så tänkte jag att jag frågar…:)

Anledningen till att jag startar en ny tråd är att jag inte ville störa i Jessicas tråd…

Men min fråga är alltså: Här inne på MiF finns så himla många bra Artiklar att läsa. Men jag saknar faktiskt en om satinsjukan… Själv kan jag i stort sett inget om den men skulle därför vilja läsa om det. Och jag vet att jag inte är ensam om att ha frågor om sjukdommen;)

Varför finns det inte en sån artikel med bilder och sånt, så slipper det kanske bli så många "fråge-inlägg" om ämnet, om ni förstår vad jag menar…? :)

[Jessica-B]
0

Där finns en artikel om satinsjukan - men den är flyttad nånstans? Tänkte just skriva ett PM till Abico om det och fråga vart den tatt vägen.  :P

[NalaMeya]
0

Jaha, för det hade varit intressant och värt att veta… Det är ju ändå en så pass "stor" sjukdom…:)

[Jessica-B]
0

Precis :) Jag håller med dig!

Kan också tillägga att de skulle va kul att se en uppdatering av artikeln. Jag tror det finns en del bra och viktiga grejer att lägga till. :)

Fridaaaa
0

Den är inte kvar, pga att det är gammal fakta och det har kommit fram nya saker sedan den artikeln gjordes

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Jessica-B]
0

Ok, då önskar vi en ny, uppdaterad ;)

[NalaMeya]
0

#5 Helt klart ;D

FeliciaS
0

Precis som redan nämnts finns inte artikeln om satinsjukan kvar då den var gammal och mycket av informationen inte längre aktuell.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Jessica-B]
0

#7 Kommer det en ny?

Sandra-B
0

Det är absolut tanken att det ska göra.
Det gäller bara att nångon/några av oss känner att tiden finns för att verkligen sätta sig in i ämnet och skriva ner det i en artikel. Det finns ju en del att få med, men tyvärr inte allför många (pålitliga) källor (vad jag vet iaf?) och tiden är väl tyvärr det som är det största hindret…

Jag har en del ledigt om några veckor (som det verkar iaf- då jag även har tillgång till dator/Internet på heltid), ska se om jag kan försöka få ihop åtminstone något om satinsjukan då- lovar dock inget, tyvärr.

Det som har tips på länkar eller annat som rör satinsjukan får mer än gärna skicka dem i ett PM till mig!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!