Ni med skinny
Har börjat gilla skinny marsvin väldigt mycket och skulle helst vilja ha ett eget sådant men kommer nog aldrig hända då jag inte kan hitta en enda hona. Brukar uppfödarna aldrig sälja honor eller? Och kan dom vara ute och beta? Och skall dom äta mer än andra marsvin? Ngt annat om dom?
Skinny över lag tycker jag är svårt att få tag på, då det inte finns så många uppfödare ännu av dem.
Ja dem kan beta ute. Det gör mig, fast jag smörjer in honom med solkräm för annars finns det en risk att att bränner sig i solen :)
Ja skinny äter i regel mer för att dem ska kunna hålla värmen.
Dem älskar mysrullar osv, massa "varma" saker i buren gillar dem. Jag har spån & halm till Blixten, sedan en varm filt inne hos han. Ska även skaffa mysrulle sen :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Just honor brukar man få ställa sig i kö för , jag har själv skinny uppfödning och har redan kö för höstens kommande kullar.
Jo döm både äter drocker och bajsar mycket mer än pälsade marvin,
Därför bör man nog städa deras bur ungefär var 5 dag, som jag har märkt väntar man till dag 7 eller mer blir det väldigt sungkigt i buren,
Ute och beta kan dom vara precis som vilket vanligt marsvin som hälst, fast som Frida säger får man smörja in dom med solskydd,
Det är inte alla Skinny som gillar och ligga i myssrullar, jag har flera som i stället för att lägga sig i sätter sig på dom, men dom har alltid en myss påse eller liknande i buren ändå, för då kan dom välja hur dom vill göra, Visst det är lite varmare i rumet som jag har dom i så av den anledningen kan det va att dom inte går i den,
Skinny är framåt roliga och vet hur dom vill ha det I mina ögon en yber trevlig ras 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Skinny honor är jättesvåra att få tag på. för de är så många som vill ha dom. Vi har inte fått vår första skinny kull men har redan en kö.
Skinnys både äter och bajsar mer, det går ju åt lite mer för att dom ska kunna hålla värmen. Dom kan också vara ute, men är det riktigt soligt måste de ha sol kräm, är det lite blåsigt eller svalt kan man lägga en mys rulle eller filt hos dom.
Sen behöver man bada dom lite mer än med andra marsvin, och smörja dom. Vi har även filtar i buren så dom aldrig blir kalla.
Man får se till så man har en riktigt snäll bur kompis då dom lätt får rivsår.
Har hittat en hona till salu måste bara övertala föräldrarna :P