Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: sjukdomarohyraskador
Läst 838 ggr
[090403]
0

Marsvinskunnig veterinär i Jönköpingstrakten?

Hejhopp!

Ja, som rubriken säger undrar jag om någon vet om det finns nån marsvinskunnig veterinär i Nässjö/jönköpingstrakten?

Har änsålänge inte behövt ta nån av grisarna till vetten  *peppar peppar*     men när det väl händer nått går det ju Fort! Och då kan det ju vara bra att veta vart man ska åka…

Tänker även lite om kastrering, då vill man ju inte lämna sin gris hos någon som knappt ens sett ett marsvin! :o

Och en till fråga:

Läste någonstans om nån speciell tråd (som man syr ihop med då) som hette nånting.. catgut tror jag det var? iallfall, är det något mer, t.ex nån smärtstillande o.s.v som är bättre rekommenderade för marsvin vid, tja kastrering t.ex? (så man kan kolla om det är just den som veterinären använder)

[090403]
0

Putt Glad

[090403]
0

puttar igen (:

Lyan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ta kontakt med Ponytails här på sajten, hon har stenkoll :-)

[090403]
0

tack så mycket! Skrattande ska göra det (:

[090403]
1

Puttar än en gång… känns nästan som om jag likaväl kan ge upp sökandet efter en BRA veterinär som ens kan Något om marsvin (och kastrering)

Antingen tar alla extrema överpriser utan att veta så mycket om marsvin, eller så kan dom Ingenting alls!

[090403]
0

ville bara  förtydliga att jag inte bara menar jönköping eller nässjö, ev. grannkommuner menar jag också ;)