Ang marsvinsutställning
Får man ha med sig marsvin att sälja även om man själv inte ska ställa?
Och ej är medlem i smf?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan inte tänka mig att det skulle vara ett problem. Sälja även fast du inte ställer får du absolut göra. Medlemskapet är jag osäker på, men jag har svårt att tro att det skulle göra något….
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Okej, för ev skulle jag haft en hane med mig.
Nejla och fråga :)
#3 Var menat till imorgon, dem lär intesvara ikväll :) och jag åker runt halv 6 imorgon :)
Alltså… hade det varit på en utställning i Norrort vart jag brukar hjälpa till hade åtminstone inte jag reagerat. 
Om inte annat kan du ju låta bli att berätta att du inte är medlem, haha. Nä men som sagt borde de inte vara ett problem…
Man får ju gå in utan att vara medlem, och ställa ut 1 gång utan att vara medlem, så att ta med borde väl inte vara problem då? Den går ju med igenom hälsokontroll
Ja precis. Tror inte det är något problem :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet inte vad som gäller, om det finns några bestämmelser. Men jag tänker så här: om 10 ickemedlemmar kommer och vill sälja marsvin på utställning innebär det en hel del extra incheckande, dessutom också extra städning och arbete i övrigt (teoretiskt, fler marsvin = mer jobb). Lokal kostar att hyra, domare ska betalas, material för utställningen ska köpas in o.s.v. om människor bara är där och säljer marsvin utan att bidra med någonting till lokalavdelningens kassa blir det svårt att gå runt tids nog. Redan nu är ekonomin ganska ansträngd på flera håll…
Visst, ett marsvin gör ingen större skillnad. Men om många gör likadant kan det bli ett problem, och ger man ett "ok" till en så måste ju det gälla alla…
Hanna