Underlag i buren?
Hej!
Vad tycker ni fungerar bäst?
Jag har först prövat med tidningar i botten och spån. Det fungerande toppen förutom att jag hade spån i hela huset…
Nu har jag provat med tidningar i botten och halm. Men det är svårt att bara "småplocka" och jag tycker han luktar lite illa trots att jag byter ofta…
Jag tänkte nu pröva tidningar i botten och toa-lett…
Har ni andra förslag små tips eller ideer???
Tack på förhand 
vi har en vaxduk o botten,sedan ett lager spån och en fleece filt på det. funkar kanon :)
Jag använder tidningar & spån & sen blir det ju ganska mycket hö oxå som ligger som i ett llager över buren (sen en handuk inne i huset för att dom ska få det mysigt), & jag själv tkr det fungerar helt lysande & har inte haft några funderingar på att byta. Dock blir det ju som du säger, spån i hela huset.. Men jag försöker hålla spånet i mitt rum efterssom det måste jag städa själv så slipper jag dammsuga åt pappa (A).
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
Har spån och ibland spån&halm, fungerar kanon, luktar inte (och jag har ändå hanar) :=)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har tidningar i botten på två av tre burar (spånet glider runt annars) och sedan spån ovanpå. Det funkar jättebra, tycker jag. Jag har 28 cm kant på ena buren och 26 cm på de två andra varav framsidan består av plexiglas och det är nog 24 cm högt. Nästan inget spån åker ur buren :) Det gjorde det däremot hela tiden då jag hade gallerburar, spånet flög hej vilt över hela rummet. Så du kanske kan skaffa högre burkanter ;)
Halm är inte något toppenmaterial eftersom det inte suger upp fukt särskilt bra, vilket spån gör. Jag tror inte det blir någon jätteskillnad med Toa-Lätt mot spån, dock flyger det väl inte runt riktigt lika mycket. För några år sedan använde jag Toa-Lätt och ett tunt lager spån överst, det var jättebra! Dock hade jag även då bokhyllebur så spånet höll sig rätt bra i buren.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
jag tycker att tidningar längst under och en blandning med spån och toa-lätt funkar kanona!
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.