Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 3466 ggr
Creation
0

Presentation av er och era marsvin (2)

Ja, det fanns en likadan tråd(för ett bra tag sen), men jag tyckte att det blev dags för en ny nu! Mycket har nog hänt sen dess.

**Skriv en kortfattad presentation av er själva och era marsvin!
**Glöm inte bilder. ;)

För inspiration kan ni kika lite hur det sett ut i en tidigare tråd.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fridaaaa
0

Hej hopp!SkrattandeTungan ute

Frida heter jag, född 1990, uppväxt på listerlandet utanför Sölvesborg men befinner mig just nu i Öljehult, som ligger i Ronneby kommun, ca 1,3 mil ifrån Tingsryd.

Mina intressen är djuren (såklart), fotografera, datorn mm.
Jobbar som timvikarie på förskolor men ska utbilda mig till förskolelärare.
Mina favorit färger är svart, rött och grönt och älskar leopard och sebramönster, så himla snyggt! :)
Lyssnar mycket på rockmusik men även lite annat som faller in. 
Jag har haft djur sedan jag föddes; hund,katt,kanin,marsvin,fåglar mm har jag haft genom åren. Nu har jag: 4 marsvin, 5 kaniner, 2 katter, 1 hund och några hönor & en tupp. Så nu är det stopp hehe :)

Gick naturbruk - smådjur/hundar på gymnasiet, så tog bland annat trakotorkort (har b-körkort nu hihi), läst lite djursjukvård mm :)

Här är mina "svin":

Morris är en gammal herre på minst 4 år (omplacering). När han kom till oss, varhan överviktig, bodde helt själv, hade levt på lite sallad och godisstänger, nafsade, klorna var krokiga, och gick längs med trampdynorna. Men nu är han pigg, glad, alert och väldigt tamt marsvin. Sover en del men har med åldern att göra. Han är ett semlilånghårig pethane.

Blixten är ett skinnymarsvin född sommaren 2010. Fick honom i november 2011 av min svärmor i födelsedagspresent tillsammans med Luigi (som dog tyvärr hastigt 23 dec 2011). Helgo, framåt kille. Mitt första skinny, kommer definitivt ha fler i framtiden. Han är i färgen dalmatin och är en hane.
En nyfiken kille som älskar allt som har med mat att göra.

Lotus, eller Strawberis Claudius som han heter i stamtavlan, är en störtskön kille, full med upptåg. Han är busig men lite försiktig av sig i buren.Köpte han 9jan 2011 av Linnea (strawberi) när Luigi dog. Ångrar inte det en sekund. Han har verkligen satt sig rakt in i hjärtat! Det bästa han vet är att springa i hage och busa i tunnel :D Lotus är född 28 november 2010 och är en self Buff hane.

Totti köpte jag av mamma sommaren 2010, då min ena hane dog väldigt ung. Blev kär i han redan den dagen han föddes. Jag har själv fött upp hans mamma Geischa och haft hans mormor Tova hos mig. Morris är morfar till Totti.
En försiktig, stor herre. Jättemysig men lite rädd av sig i buren,har alltid varit. 
Han är född 28 juni 2010 och är en blackandtan virvelsemilånghårpets hane.

Det var lite om oss Skrattande

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Maijah]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

*Bokmärke*

Glad

godisgrisen
0

Jag heter Gisela och bor i Uppsala med min 14årige son, våra huskatter Sigrid och Svea, fyra akvarium och alla marsvinen. Jag är utbildad skulptör och är väl egentligen konstnär men som så många andra kulturarbtetare kan jag inte leva på mitt yrke utan jobbar nu mest på en stormarknad och plockar varor.

Vi föder upp nonself harlequin och magpie i black och chocolate under prefixet SMF 446 Chokladfabriken. Just nu bor 29 marsvin här, antalet djur varierar en hel del hos uppfödare har jag insett. Var och en av dem är en underbar individ som jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om var och en men jag tror inte någon orkar läsa sida upp och sida ner om mina 28 mojthojtare därför blir det nu en ganska schematiskt och tråktorr uppräkning istället.

1 bokad.

2 till salu.

15 avelsdjur.

11 övriga skruttisar gamlisar och älsklingar.

De är:

1 nonself pet black/white Poppy.

1 self cream Sch Chokladfabrikens Episkey

1 slef de white Chokladfabrikens Zezima

2 nonself black harlequin (Binajis)Lemon Lace och Chokladfabrikens James

1 nonself chocolate harlequin Zabini

1 nonself black/golden (Flockdjurs) Babinski

1 nonself brunzobel magpie Chokladfabrikens Jordan

4 nonself chocolate magpie Vibys Nougat, Chokladfabrikens Skype, Chokladfabrilens Safari, Chokladfabrikens The Troll

16 nonself black magpie Chokladfabrikens Alastor Moody, Sir Holmes, Duettens Uffington, Chokladfabrikens Victor, (Flockdjurs) Isidor, SchChokladfabrikens Lily, Chokladfabrikens Pany Parkinson, Chokladfabrikens Ynk, Chokladfabriekens Merope, Chokladfabriekens Ogg, Chokladfabrikens Quidditch, Chokladfabrikens Gigabyte, Chokladfabrikens Terabyte, Chokladfabrikens Luckybucket, Duettens Elie och Vibys Alecto.

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag heter Emmy, är 26år och bor i Sölvesborg med min minijycke Ping, (för närvarande) 20 marsvin och gerbilerna Isak och Gustav. Jag har alltid varit väldigt djurintresserad och har gått naturbruksgymnasium och extraknäckt som affärsbiträde i en zoobutik.

Jag blev sjukskriven bara knappt ett år efter jag gick ur gymnasiet, djup depression och ångest, flera självmordsförsök och överlevde med nöd och näppe. Fick i vuxen ålder diagnosen aspergers syndrom och drag av ADHD. Trots mitt djurintresse gjorde diagnoserna att jag var allt annat än en lämplig smådjurägare som barn.

Skaffade marsvin när jag flyttade hemifrån och det gick mig snabbt ur händerna, jag tog på tok för många kullar, sålde till djuraffärer och höll inte kontakt med övriga köpare. Köpte och sålde på löpande band och inte blev det bättre av att folk jag såg upp till gjorde samma sak. Eftersom det var så många som köpte in, sålde och la ner uppfödningarna för att sedan börja om någon månad senare tog jag det som normalt och fattade inte hur fel det var förrän jag hamnade här.

Nu börjar jag äntligen få ordning på mitt liv! Jag kämpar varje dag för att kunna funka någorlunda normalt trots diagnos. Det har varit oerhört tufft, speciellt som sista 2åren har kantats av otur, sorg och alla motgångar livet kan komma på, men Äntligen ser jag en ljusning!

Min marsvinsplan just nu är att försöka få mitt uppfödarnamn. Jag har tidigare fött upp satiner och nästan alla mina är bärare så jag håller på att leta nytt blod. Målet är satinfria långhår i färgerna lilac/beige/grey/carob. Jag kommer hålla uppfödningen liten och inte ta fler än 3-4kullar om året (4 endast om det är något extra speciellt)

Jag älskar att snickra, pussla och sortera. Jag är även väldigt intresserad av färggenetik på marsvin, hund och häst.

Jag kan ofta uppfattas som nedvärderande och som en besserwisser, pga mina diagnoser inser jag inte när jag kliver över gränser som för en vanlig människa är självklara och kör över folk. Jag står för allt jag säger men väldigt ofta hade det kunnat sägas på ett mycket trevligare sätt :-/

Jag har jobbat mycket med omplaceringsdjur och framför allt katter. Jag har även ett "satinhem" för marsvin. Av mina djur är både Ping och gerbilerna omplaceringar, även några omplaceringsmarsvin som blivit kvar.

Jag kör samma som godisgrisen med grisarna :-P Är redan en rejäl bibba text som ska läsas ^^

Jag hänvisar till hemsidan för mer info om älsklingarna www.lyans-marsvin.se för annars blir det superlångt här

Nu bor dessa monster här: Rufsi, Elsa, Essie, Lilly, Maily, Betty, Birk, Honey, Dovv, Aitlin, Lovika, Nellie, Kitty, Ellen, Lisen, Vivi, Vida, Pruð, Rema och Rosa 

Abico
0

Kul att läsa om er! Jag får ta och skriva ihop lite om mig och grisarna jag med snart, den förra presentationen är sorgligt gammal (flera av älsklingarna som nämns där finns inte ens med oss längre…).

Hanna 

[apprecier]
1

Då får jag också skriva om mig här o min grisar. ;)

Jag heter Melodie och är 22, bor i en by norr om Göteborg. Halloweens Chrusador & Caviecares Sweet Toby bor här också + min 2 ligister i åldern 5½ + 4 år. Hade också en burma/skogis korsning honkatt tills nyligen då hon hade verkligen stor jaktinsikt, kunde inte låta grisarna vara så hon fick flytta till en familj där det inga smådjur finns.

Chaos (Chrusador) är den första jag köpte i vuxen ålder så att säga. Han var 8 månader gammal då. Chaos är väldigt folkskygg och håller helst sig undan, men är inte rädd för andra marsvin då han visar direkt vem som bestämmer. Lite svårt o tro om honom i vanliga fall. ;)

Toby är den som är väldigt framåt här, pratsjuk. Han låter konstant och älskar mat, tigger om mer hela tiden därav han har vuxit sjukt fort sen jag hämtade hem honom som 6 veckors. Han är tom större än Chaos o flesta marsvin man sett. Han är väldigt go annars men nu är han i den perioden så att han gärna nafsar o sådana saker. :D

luneas
0

Längesen jag var aktiv här på mif men jag tar och presenterar mig själv och mina grisar också.

Sophie heter jag, fyller 30 i år (hjälp!) och bor i Gävle med min sambo, katterna Siri och Daisy samt alla grisarna. Jag är hyffsat färsk ekonomiingenjör och jobbar på Leaf som projektledare. Sedan tidigare är jag undersköterska och mina drömmart var länge att bli veterinär men det är väldigt svårt att komma in på veterinärprogrammet så jag fick ge upp de drömmarna och satsa på djuren på fritiden istället.

Jag köpte mina första marsvin i vuxen ålder när jag var 18 år och mitt uppfödarnamn blev godkänt 2006, nämligen SMF-369 Luneas. Jag föder upp self och crested i färgerna buff och saffron men även en och annan petkull föds här hemma emellanåt. Grisarna har ett eget rum i vår lägenhet och är just nu 14 till antalet. Grisarna är:

Self buff:

Nikean Lucky Me, gammelfarbrorn som fyller 6 år i augusti, parar fortfarande och är en riktigt fin avelshane.

SCh Luneas Nellike, avelshona som bara får en bamsebebis åt gången i sina kullar. ;-) En snäll och lite försiktig hona som lämnar jättesöta ungar. Har ett grymt sött tryne!

SCh Luneas Meya, ett riktigt yrväder som är den av mina buffar som har bäst färg. Tyvärr blev det bara en kull för hennes del då hon hade en svår första dräktighet och jag inte vågade riskera hennes liv igen. Meya är en hejare på att stå på bakbenen.

Self saffron:

SCh Luneas Pimpinella, en riktig mattegris som är jättetam med mig men inte med främlingar. Är avelshona och väntar nu sin andra kull.

SCh Luneas Tosca, en stor och stadig hona som är en riktig piplisa och inte gillar att bli upplyft men som är hur mysig som helst väl uppe i famnen. Är pensionerad från avel.

Luneas Umami, en riktig sötnos som jag precis har börjat ställa ut och som det går riktigt bra för. Stor och stadig kille med jättefin typ. Han är fortfarande lite tonårstrotsig mot människor men är en ängel med sin burkompis som tur är. :-)

Crested saffron:

SCh GP Luneas Leanna, söt som socker och riktigt mysig och pussig mot människor men tyvärr lite bitchig mot andra marsvin. Har lyckats bli SCh trots att hon har dubbla öronveck. :-)

SCh Luneas Yalima, gammeltanten som är den skröppligaste av mina grisar men som hänger med bra ändå. Är pigg och äter bra men dricker ävne kopiösa mängder vatten så troligen har hon diabetes. Är supertam och pussas gärna på händerna.

Crested buff:

SCh Luneas Teodor, en riktigt hormonstinn pojkspoling som gör livet lite besvärligt för sin burkompis Umami, det är tur att Umami är en så snäll och lugn burkompis. :-) Teodor är verkligen en frisk fläkt som är överallt på en gång ochs om älskar att springa på golvet.

Pettar:

Luneas Kokostopp (nonself saffron dalmatiner), min stora lilla farbror! :-) Har världens sötaste underläpp men även dubbelt fatty eye troligen pga att han växte så otroligt fort som ung. Gillar att ligga och slappa i buren men får ofta riktiga tokryck när han är ute på golvet. Till salu!

Luneas Chokladbiskvi (crested saffronargente), min andra hormonstinna hane som spendera mycket av sin tid kurrandes på burkompisen Kokostopp. ;-) Har dock lugnat sig massor med åldern. Älskar precis som Teodor att springa på golvet, då studsar han fram och tillbaka av glädje. :-) Till salu!

Ponytails Musse (nonself brindle), kastrerad hane som är jätteduktig på att hålla ordning på honorna. Har inte bara mist kulorna utan även tå(!) som fick amputeras när han var liten pga bitskada. Trots det så står han stadigt med tassarna på marken. ;-)

Luneas Crepes (crested lemonagouti/cream dalmatiner), ännu en tjockis med fatty eye… Crepes är verkligen jättesöt med sin teckning och färg. Brukar vara den som besökare fastnar för vad gäller utseendet. "Åhhh, vilken fiiin!" brukar hon få höra. Och visst är hon bedårande med sina dubbelhakor. :-)

Luneas Vaniljhjärta (nonself creamagouti/cream), en lite blyg och försiktig hona som just nu väntar sin första kull. Har en sammetslen päls och är snabb som en vessla. Min förhoppning är att hon ska lugna sig lite efter kullen. Är väldigt lättmutad med mat och sitter gärna på taket och spanar.

Det var allihopa! Hej och hå…

miacaliza
0

Hej!

Åse heter jag och bor tillsammans med min man och våra 3 barn. Jag har alltid älskat djur och kan inte tänka mig ett liv utan, djuren är mitt största intresse, mitt lugn&ro och min glädje.

Just nu bor hos oss 3 katter, 3 kaniner, 1 hamster, 1 akvarium och 4 marsvinstjejer. Men snart kommer ytterligare en liten self black marsvinstjej hem och gör de andra sällskap och även ett par killar är på G en Aby Choklad/Golden och en skinny black/white/golden. Får väl göra en ny presentation av dom när dom kommit hem och bott in sig lite.

Min dotter som är 10 år delar mitt djurintresse och en av kaninerna och hamstern är hennes egna. Grabbarna 13 och 15 år och min man däremot är då inte lika förtjusta i smådjuren men dom har accepterat mitt intresse och hjälper till att hämta hem spån och hö, bygga burar och köra skräp till tippen och skulle jag åka bort någon gång så hjälper dom självklart till med att ge djuren mat.

Mina sötgrisar:

Rospiggens Credit on Line "Dora": Teddy Golden/White/Black född i Januari 2011. Dora är den som bestämmer i buren, en riktigt bestämd liten dam, modig och framåt. Hon är alltid först fram och hälsar och tigger godis. Älskar att bli kliad under hakan och på huvudet.

Rospiggens Maava "Dolly": Teddy Golden/white född i December 2010. Dolly tycker om att sitta i knät och mysa. Mysa överhuvudtaget är Dollys melodi, ligger ofta i något av husen eller på fleecefilten och bara har det bra.

Rospiggens Mudrika "Daisy": Teddy Golden/White född i December 2010. Daisy är en riktig popcornskuttare. Far runt som ett yrväder i buren och är snabb fram när det vankas mat. Även Daisy trivs med att sitta i knät och mysa, en riktig kelgris.

Chokladfabrikens Zelda: self DEW född i mars 2011. Zelda är det full fart på, maken till popcornskutt har jag nog aldrig sett. Framåt och nyfiken, älskar äpple. Blev snabbt accepterad i flocken, en väldigt trevlig liten marsvinstjej som jag tror kommer bli riktigt tam. Underbart vacker är hon med sina mörka ögon och vita päls, eftersom hon är född i en magpie kull så har hon lite sotade öron men vad gör det när hon är så himla go.

Sanni
0

Jag är Sanni, född -93 och bor i Finland. Har stort intresse för djur och vid sidan om marsvinen så trivs jag bl.a. med hästar. För tillfället sitter jag i gymnasium, men det känns så himla svårt. Bara ett år så är det förbi! Tycker också om fotografering och jag fotograferar mycket på olika ridtävlingar och andra evenemang. Också marsvinen hamnar ofta framför kameran ;)

Mitt först marsvin fick jag som 8-åring. En rolig liten herre, Lasse, som tyvärr levde bara några år då han hade tumör. Efter det blev det en liten paus av marsvinen, men sedan flyttade det två marsvinpojkar till oss. Nappi och Taavi. Dessa söta marsvin hade vi hos oss enda till detta år, då vi hamnade säga hejdå åt båda herrarna. Taavi fick somna in i februari då han inte mera klarade av att äta grönsaker och magen aldrig mer blev bra. Taavi var den marsvin jag älskat mest, en helt otrolig vän!

Redan tidigare hade jag fått ögonen upp för self och crested cream, och när vi skulle skaffa en ny vän åt Nappi var det ju klart att en sådan skulle jag ha. Då flyttade eng. crested cream Favoloso Guillermo till oss. Tyvärr blev Nappi och "Kille" inte så bra kompisar och i maj slutade det med ett bett i Nappis öga. Något for endå fel och bara efter några dagar fick vi säga farväl åt Nappi också. Under år 2011 har jag alltså förlorat båda gamlingarna som jag haft i 5 år!

Bara för några dagar sedan flyttade en ny vän åt Kille. En self cream (förståss) pojke som är så liten och söt. Har inte haft ett så litet och ungt marsvin på fem år.

I framtiden är det meningen att öka marsvinsmängden när jag slipper och bo för mig själv. Några cream till skulle inte vara helt fel :)

Favoloso Guillermo, "Kille" är en eng. crested cream och är 1 år. Han flyttade till oss i februari. Han är en nyfiken och stor hane som älskar att busa på golvet. Mat är nog det absolut bästa som finns. Han var den första cream jag sätt live, och tack vare honom blev jag helt fast!

Kinuski-Pähkinä, "Kinkku" flyttade till oss för bara några dagar seda. Han är också cream (men self) och bara 2 månader gammal. Har inte hunnit bekanta mig med honom ordentligt, men jag vet att han inte är rädd för något. Bara efter två timmar att han varit hos oss somnade han mitt i buren :)

Marsvin är inte det enda djurslag vi har. Vi har också en katt, Ruusunen, som är en verklig prinsessa. Jag brukar säga till mina bekanta, att om man har bott en vecka med henne vill man aldrig flytta bort ;)

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Cavia
0

Tänkte försöka ge MIF ett nytt försök, ihop om att det har lugnat ner sej en del =) Så här har ni min presentation…

Jag heter Ulle och är 43 år. Bor i Falun med mina 3 barn, 15, 8 och 5 år. Förnärvarande arbetslös, men är i grunden utbildad charkuterist. Har jobbat på dagis i 10 år, som kokerska.

Musik är ett av mina stora intressen, och då av den tyngre sorten.

Har under många år fött upp marsvin under prefixet SMF 337 JumJums. Har haft en del olika varianter, men de som jag främst satsat på är nonself dalmatiner samt self/crested PE golden. Har genom åren fått fram 12 st svenska champions och en norsk.

Har varit aktiv i marsvinsföreningen i många år, både i Riks styrelse samt i lokalföreningarna Norrort och Mitt. Ställt ut massor i både ras och pet.

Idag har jag och familjen en flock med 6 st flickor av varierande raser och färger

GP JumJums Hilda, nonself DE golden dutch.

Irets Isolde, sheltie bl/wh/buff

JumJum, sheltie bl/go/wh (hon är ett omplaceringsmarsvin och hette så när hon kom till oss…och det passade ju utmärkt)

Calvinna, aby go/wh/bl

Kiwi, crestad pettis, wh/bl/go

Bönan, korhårig pettis med lite virvlar här och var, wh/bl/go

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Blomkrukan
0

Hej,

kanske dags att göra presentationen, skjutit på det allt för länge nu :)

Linda heter jag, 30 år och bosatt i Dalarna. För tillfället arbetstränar jag för att testa min arbetsförmåga efter en sjukskrivning. En vår för två år sedan blev det tydligen för mycket för mig att klara av så jag blev djupt deprimerad. Jag käkade antidepressivt och var inlagd på psykiatrin ett antal gånger utan att det blev bättre. Blev nog snarare sämre för jag fick självmordstankar och började skära mig i ena armen och i handlederna. Efter ett antal ECT-behandlingar blev jag bättre. Förra våren flyttade jag hem till Dalarna igen och fick tydligen den hjälp jag behövde (KBT) och dessutom närheten till min familj hjälpte nog till. Efter en del tester så tydde en del på att jag hade Aspergers syndrom. I början av året fick jag min diagnos.

Dagen jag fick reda på att det fanns något som hette Aspergers syndrom är en av dom bästa i mitt liv. Jag fick reda på varför jag kände mig annorlunda, varför jag beter mig och gör/säger vissa saker i olika situationer. Sedan dess så känner jag en harmoni i mig själv som inte fanns där förr.

Men marsvin då? Jag hade mitt första marsvin Ville som barn. När jag var vuxen skaffade jag igen men jag klarade inte av det. I en period under min depression när jag mådde relativt bra så köpte jag två grisar, Molly och Polly. Jag tror ärligt att dom gjorde mig bättre. Jag gick upp på morgonen mm pga dom. Mitt liv kretsade kring dom. Dom gav mig en mening att leva. Tyvärr somnade Molly in i början av detta året så nu bor Doris här tillsammans med Polly.

Polly är ett lugnt marsvin som blivit mindre blyg sedan Doris flyttade in. Hon är väldigt noga med att Doris inte får ligga i hennes bädd och sätter Doris på plats med jämna mellanrum för att visa att hon bestämmer. Hon är väldigt förtjust i mat och har lärt Doris alla trick för att tigga till sig : ) På golvet älskar hon att undersöka nya områden, speciellt dom där hon vet att hon inte får vara. Lite då och då tokspringer hon runt på golvet. Ser så gulligt ut : ) När vi gosar så placerar hon sig alltid uppe vid halsen och ligger där och myser. Vissa dagar har hon ingen ro att ligga, andra kan hon ligga hur länge som helst.

Och så Doris : ) Hon var verkligen livrädd när hon kom hit. Hon sa inget och åt inte så mycket. Numera äter hon massor och pratar ofta. Hon är inte rädd längre utan gör det som faller henne in. Hon är en impulsiv gris som det är omöjligt att veta vad hon ska göra. När vi gosar så ligger hon en stund och pratar. Helt plötsligt kan hon studsa upp och skutta iväg i soffan. Man får vara på alerten när det gäller henne : ) Hon är helt omöjlig att klippa klor på. Hon sitter inte still i många sekunder och kan trycka in sig i milliteresmå utrymmen, allt för att slippa saxen. Hon skriker dessutom förtvivlat. Men det har blivit bättre, hon är liiite lugnar nu. Kanske kan hon haft dåliga upplevelser när det gäller kloklippning från innan hon flyttade hit.

Ha det bra!

/Linda och grisarna

Blomkrukan
0

En bild på Polly också : )

imoon
0

Nu när jag gått och blivit ganska aktiv här borde jag nog också presentera mig!

Sara-Noomi heter jag, jag är 20år (21 i oktober) och bosatt på Gotland. Ursprungligen kommer jag från Stockholm men just nu studerar jag under terminerna på högskolan i Visby. På gymnasiet läste jag naturbruk-djurvård och 2009 fick jag min djurvårdsexamen. Marsvin har funnits i mitt liv sedan 1995 då abyhannen Tornados Rocky flyttade in i familjen. På den tiden var det ju tyvärr mer regel än undantag att ha hannar ensamma. Något år senare flyttade två flickor in och de tre grisarna hade golvtid ihop, utan att några ungar alls blev till! Marsvinen har sedan dess alltid funnits i mitt liv utan uppehåll och sedan några år tillbaka har vi endast honor. Idag bor 9 honor födda mellan 07-11 hemma hos mina föräldrar i Stockholm, även 2 kaniner tillhör familjen. Totalt har vi haft 16 marsvin och 6 kaniner.

I höst ska några av marsvinen flytta med mig till ön. Ett år utan marsvin på heltid var ett år för mycket!

Marsvinen som bor hos oss är:

Moa f.07, Lunkarya/rex.
Jackie O f.08, Aby.
Lillith f.08, Peruanblandning.
Märta f.08, Rex.
Elina f.08, Strävblandning.
Donita f.08, Aby.
Polly f.09, Sheltieblandning.
Lovis f.11, Teddy/rex.
Trulsa f.11, Långhårig abyblandning.
Bebisarna Lovis och Trulsa bor idag med varandra i väntan på ny boendelösning för flocken. Flockledare för tantflocken är Moa, med hjälp av Jackie O och Polly!

Jag är sedan -05 aktiv utställare inom SMF Norrort (var min mamma även sitter som ledamot i styrelsen).

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

flocken
0

Presentation? Hm..

Heter Mette. Född 08:a men bor i småland sen 4 års ålder - 28 år i okt. Har sambo på 30 år & son på 4 år & en dotter på 5 år i nangiala.

har alltid haft djur omkring mig. Innan jag fick diagnoserna fibromyalgi & Bechterews hade jag häst i 15 år. Jobbat på Kalmar travet. Hjälpt till ladugård med kossor, tjurar & grisar. Har erfarenhet av många olika djurslag som ex hästar, katter, marsvin, råttor, hundar, fåglar, sköldpaddor  mm. Jag har arbetat mkt med problem & omplacerings hundar. Är återförsäljare av Nordic färskfoder.

har just nu bara 12 marsvin. Ska lägga ner min energi på att föda upp fina teddys både till utställning/avel & sällskap. Är ett långsiktigt mål. Hoppas jag blir godkänd tillslut. Man ska inte stressa.

Nu bor dessa hemma:

Kitty- lakeland 3 år

grynet-NonSelf 3år

Bella- Coronet 7 månader

Sally- Coronet 2 år ( såld)

Lovis- Teddy mix. Snart 1 år

Dolores- Virvel snart 1 år

Troya- Skinny 3 år

hailey- teddy 3 mån

Champis- lakeland 6 v( såld, Flyttar med Sally)Satin bärare

Fenix- lakeland hane satin bärare

Kojak- Teddy mix hane kastrat

Kutym- Shelte hane 8 månader

Har även 2 rex kaniner, Vipra & Mini. Är Medarbetare på rexkanin iFokus. En hund, Axel. Amstaff/schäfer/rottweiler/bc. Min service hund.

På bild min stolthet Fenix. nappade upp honom från dag 1. Föddes 1 vecka för tidigt. Vägde 42 gram

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering