Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettmedlemmar
Läst 3466 ggr
Creation
0

Presentation av er och era marsvin (2)

Ja, det fanns en likadan tråd(för ett bra tag sen), men jag tyckte att det blev dags för en ny nu! Mycket har nog hänt sen dess.

**Skriv en kortfattad presentation av er själva och era marsvin!
**Glöm inte bilder. ;)

För inspiration kan ni kika lite hur det sett ut i en tidigare tråd.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fridaaaa
0

Hej hopp!SkrattandeTungan ute

Frida heter jag, född 1990, uppväxt på listerlandet utanför Sölvesborg men befinner mig just nu i Öljehult, som ligger i Ronneby kommun, ca 1,3 mil ifrån Tingsryd.

Mina intressen är djuren (såklart), fotografera, datorn mm.
Jobbar som timvikarie på förskolor men ska utbilda mig till förskolelärare.
Mina favorit färger är svart, rött och grönt och älskar leopard och sebramönster, så himla snyggt! :)
Lyssnar mycket på rockmusik men även lite annat som faller in. 
Jag har haft djur sedan jag föddes; hund,katt,kanin,marsvin,fåglar mm har jag haft genom åren. Nu har jag: 4 marsvin, 5 kaniner, 2 katter, 1 hund och några hönor & en tupp. Så nu är det stopp hehe :)

Gick naturbruk - smådjur/hundar på gymnasiet, så tog bland annat trakotorkort (har b-körkort nu hihi), läst lite djursjukvård mm :)

Här är mina "svin":

Morris är en gammal herre på minst 4 år (omplacering). När han kom till oss, varhan överviktig, bodde helt själv, hade levt på lite sallad och godisstänger, nafsade, klorna var krokiga, och gick längs med trampdynorna. Men nu är han pigg, glad, alert och väldigt tamt marsvin. Sover en del men har med åldern att göra. Han är ett semlilånghårig pethane.

Blixten är ett skinnymarsvin född sommaren 2010. Fick honom i november 2011 av min svärmor i födelsedagspresent tillsammans med Luigi (som dog tyvärr hastigt 23 dec 2011). Helgo, framåt kille. Mitt första skinny, kommer definitivt ha fler i framtiden. Han är i färgen dalmatin och är en hane.