Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1384 ggr
louisenorring
0

Torr på nos och öra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla flicka har blivit jätte torr på en liten del av örat och på nosen, ser ut som lite av pälsen på nosen blivit tunnare av detta vad kan det vara? Finns det nåt jag kan göra för att få bort det? Ser ut som det blir lite sår skorpor av det också.. :c hon verkar dock inte besvärad av det.

flocken
0

Kolla så det inte är svamp. ett tips bara. Började så på mina men då var det skabb

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

louisenorring
0

Har lagt till en bild på sötnosen också kanske inte världens bästa.

Moa-16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad gör hon på bilden? Ser ut som hon biter dig x_x Går inte att se på den bilden iaf, svårt att säga vad det kan vara för något.

louisenorring
0

# 3 haha den är på sidan hon sitter på golvet och jag försöker bara vika örat bakåt lite så man kan se det men svårt när hon inte vill sitta still! x) och nej hon biter inte^^

idipidi
0

Det där ser verkligen ut som svamp! Kan vara Ringorm. Rekommenderar veterinärbesök.

louisenorring
0

#5 kollade runt på nätet om Ringorm och är nu nästan helt säker på att det är det hon har fått /: åhh jag hoppas jag har pengar nog till veterinär :c

louisenorring
0

pratade med lite folk och nån nämnde att det kan vara stress? är det möjligt?

idipidi
0

Stress kan utlösa både Ringorm och Ohyra som legat latent, men det är bara den utlösande faktorn.