Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1609 ggr
Charlotta-B
0

Vad säger man om detta??

Hmm finner knappt ord..

Vad säger ni?

Länk

Charlotta-B

[LoveBaloo]
0

Hade ju varit kul om ens marsvin hade kunnat hoppa hinder, men att klä dem i kostymer tycker jag är jättedumt!

Charlotta-B
0

Ja, tycker inte man ska klä ut dom, Men hoppas det var bara för fotona och inte att dom alltid gick runt i klännignar och så.

Charlotta-B

Nicolew
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tror inte hennes går runt i kläder faktiskt,men man vet ju aldrig säkert ;)
Otroligt duktiga små grisar :D

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

Aldus
0

Väms då?

thildatessie
0

dem var väldigt duktiga och man kunde ju se att hon hade lagt ner mycket tid på deras träning men kläderna var ju lite sådär kanske.. :s

Abico
0

Haha, jag har väldigt svårt att se något av mina marsvin nedlåta sig till att hoppa genom ringar på kommando ;)

Hanna 

imoon
0

Tycker träningen av dessa marsvin säger en hel del om marsvins intelligens! Det krävs en viss intelligens och tankesätt för att koppla att "rätt" beteende ger belöning. Fantastiskt inspirerande om inte annat.

Kläderna kändes onödiga ja, men antagligen bara för 4 july foton.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

[donkeyqueen]
0

Tycker att träningen var bra. Marsvinen var ju super duktiga.

Kläderna var däremot helt onödiga!

chickwheels
0

Tycker det var jätte kul och duktigt gjort :D himmla söta kläder med, (4of july e ju en stooor dag för americanarna, klart alla ska få fira me lite kul bilder ;))  o självklart går inte djuren me dem på sig jämt, har väldigt svårt att tänka mig det…

Tycker det är synd när folk ska va så negativt inställda så ofta.

Tror marsvin i det vilda går igenom mycket vära saker än att få lite kläder påsatta sig nån gång ibland :)

No sweat.. :D

Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna  - ej smf reg

imoon
0

#9 Håller helt och hållet med dig! Man kan även vända lite på det!

Ex 1
Ett marsvin ställs ibland (enstaka gång per år) i maskeradklass eller kläs ut någon gång för foton.

Ex 2
Marsvin sitter i en bur hela dagen, enda kontakten med människan som har hand om det/dem är när de får mat och vatten.

Vilket/vilka marsvin mår troligtvis bäst?
Sålänge kläderna inte skaver, sitter åt eller på annat sätt kränker marsvinet ser jag inte varför man direkt skall vara så aggressivt negativ (menar inte att någon i tråden är aggressivt negativ men det är ofta de reaktionerna sådant skapar). Kan säga att jag ställt två marsvin i maskeradklass varav den ena var en lövhög. Hon hade alltså en massa löv utklippta i filt över sig, hon hade det jättemysigt och protesterade när vi tog bort löven! Haha! Så Jackie O hälsar att det är mysigt att klä ut sig. ;)

[donkeyqueen]
0

Håller faktisk till viss del med 9-10. Det blev ju lite annorlunda när man vände situationen. Det tänkte jag inte alls på först! Glad

imoon
0

#11 Det är ju inte det första man tänker på egentligen. :)

Jag har faktiskt, kom jag just på, en liknande klädnad hemma till marsvin! Ett marsvinstäcke kan man säga, liknande ett hästtäcke. Det vann ett marsvin (samma som var lövhög faktiskt, haha) när hon blev Bis Pet 1 på Norrorts KM. De kläder marsvinen på hemsidan har på sig ser ut att sitta på liknande sätt och Jackies täcke sitter absolut inte tajt. Hon är väldigt musklig och kunde ändå "klättra" igenom den så att halslinningen satt runt magen istället. Hon tyckte väl inte att den var lika mysig som filtlöven, men hon led knappast av det. Tror med andra ord inte att man behöver vara orolig för marsvinen på bilderna, så länge det gäller kläder för fototillfället. Det tyder ju snarast på att det är ompysslade marsvin med tanke på att de sitter så fint och ser så lugna ut. :)

Aristarcos
0

Tycker bara främst det verkar som att marsvinen aktiveras = bara bra :) tror inte heller att de går omkring i kläder jämt, då de inte hade kläder på sig vid agilityn..

Creation
0

I klippen på samma sida är ju marsvinen inte utklädda, så det var nog enbart för att knäppa några fina bilder.

Jag tycker att det är riktigt häftigt vad den här personen har kunnat lära sina marsvin!

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Fridaaaa
0

jag hade velat lära mina det, men vet ej hur bra det hade gott haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NinaS
0

Jag gillar agility-infon. :) Alla djur mår bra av att få röra på sig och använda hjärnan lite. Blev riktigt sugen på att knåpa ihop några hinder och börja träna! Kanske kan bli agilitytävlingar i framtiden?

Emmsann
0

Riktigt bra och kul video med många bra idéer! Riktigt duktiga marsvin och riktigt fina kläder! Kan inte tänka mig att dom har på de för jämnan utan endast för fotograferingen. Mer sånt här!

//Emma

mjuhm
0

Riktigt sött & kul!
Duktiga marsvin! håller med #17, tror de bara har kläderna för fotograferingen.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥