Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1285 ggr
Fridaaaa
0

Underlag i rasthage

Vad har ni på golvet i rasthagen till marsvinen inomhus? Har testat lakan men gillade inte det, då det måste tvättas var gång efteråt.
Något annat man kan ha? Vaxduk var inte heller bra tycker jag inte.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Atensia
0

Jag använder fleece filtar, men de måste ju precis som lakan tvättas ofta.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Fridaaaa
0

#1 ok, för jag vill helst ha något så man slipper tvätta så ofta…

imoon
0

Tidningar brukar vi använda, och ibland fleece eller handduk.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Royalz
0

Men måste du verkligen tvätta varje gång? Plockar du bort bajsen så torkar ju kisset och det går bra att använda flera gånger innan tvätt :)

Fridaaaa
0

#4 Det luktar tycker jag om det går mer än 2 dagar.
Och har bara 2 "marsvinslakan".

Abico
0

Jag har vanliga handdukar under för att det inte ska bli så halt, skakar av dom och sopar upp bajset efteråt. Tvättar gör jag inte så ofta, efter var 5:e rasttillfälle eller något sånt.

Hanna 

Fridaaaa
0

#6 Okej tycker inte du att det luktar då? Jag jag har haft både lakan, påslakan och badhanddukar, men kan ha det högst 2 dagar, sedan tycker jag att det luktar:/ Vet inte om det är för att jag enbart har gossar?

Abico
0

#7 - Nej, möjligen om dom är väldigt kissiga och jag viker ihop dom innan det fått torka upp - då kan det bli äckligt. Men du kanske har ute dom väldigt långa stunder? Då blir det förstås smutsigare, fast jag tycker inte att det brukar bli så mycket när mina är ute och då går dom ändå i åtminstone ett par timmar, oftast en hel förmiddag/kväll.

Hanna 

Blomkrukan
0

Jag har byggplast underst och sen tidningspapper. Bajsarna går smidigt att sopa upp när det behövs och pappret är bara och knöla ihop och slänga när det blir äckligt. Jag tycker det funkar bra!

Fridaaaa
0

#8 Ja minst 4 timmar/gång är dem ute. Och då 2 olika grupper.