Hus eller hylla?
Hej, först när jag hade marsvinen hade jag hus till de med fönster och det. Men det funkade inte för man dåg de nästan aldrig de satt där hela dagen förutom när de "smög" ut och år lite. Och när de skulle äta sallade eller gurka eller nåt så sprang de ut och gick in med grönsaken. Så nu har vi hylla i stället så att man åtminstonde ser de, de är lite modigare nu men fortfarane lite redda. Men är det bäst att ha hus? vilket är bäs?
Hus eller hylla?
Jag fördrar hus, då dem kan ha det som sitthylla med :)
Men man behöver ju inte ha "hus" heller, räcker med tak, och 3 väggar också :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
hmmmm jag vet inte det går bra med en hylla, men jag tror de trivs bäst i hus och om jag skulle sätta ett hus och en hylla/tak så skulle de nog valt hus. men det är tråkigare för mig när det är hus.
För marsvin måste ju kunna gömma sig :)
Men ha ett hus men bara 3 väggar och tak? Då kan du ändå se marsvinen :)
jag har ju inte ett sånt men jag har både vanligt hus med 4 väggar och en hylla med två väggar jag har fixat så de får eget sum också. altså jag har satt en vägg för.
vi har transport burar i våra burar, funkar bra. ersätta husen med en hylla skulle jag nog inte göra. Tycker det är viktigt att dom kan gå undan om dom vill :)
Det här huset har jag gjort själv. Det är grymt stort med mycket utrymme inne i huset, vilket upskattas av mina två killar för att dem tkr inte om att trängas ihop.
Sen trappa upp på "övervåningen" där maten serveras:)
Ignorera att filten ser hemsk ut..
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
snyggt hus, ska det inte vara tak på det?
#7 Tak på taket? Eller hur menar du?:$
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#6 Smart :)
#7 Det är ju tak på huset? Sedan har dem som en "takvåning" ovanpå :)
Jag har både hus och hylla till mina. Hyllan uppskattas mest men det är tak över hyllan så dom känner sig nog ändå skyddade.
Jaha!! jag såg först inte vad som var vad….
haha klantiga mig…jag trode att det gröna var marken eller vad man ska säga sen var det en planka eller något sånt där som stack upp och så kunde dde vara där och roa sig. Jag såg inte att det var en ingång och DÄR! var huset… haha så dumt tänkt av mig….
okej jag har satt in huset nu de är inte så rädda som jag trode den ena ligger mäst i toan den andre ligger bredvid…utanför huset…