Tak på buren eller inte?
Jag kan verkligen ingenting om marsvin, men på senare tid har jag plötsligt blivit väldigt intresserad av dem. När jag hade tråkigt för den stund sedan kollade jag runt lite på Svenska marsvinsföreningens hemsida och upptäckte att på varenda bild som föreställde en bur så fanns det inget tak på buren. Alla som jag känner som har marsvin (som förvisso inte är så många, men ändå) har tak på sina burar, så jag blev bara lite konfunderad. Det kanske är en lite smålöjlig fråga, men ska det inte vara tak på marsvinsburar, eller spelar det ingen roll? Kan de inte rymma väldigt lätt om det inte finns tak på buren?
Marsvin klättrar inte så att de rymmer är ingen risk. Många har så lite som 30cm höjd på gallret och sällan hoppar marsvinen ut även om de kan. Jag har tagit på taket på den bur jag kan göra det på, tycker att det är trevligare så. En av burarna har ett fast tak så den har fått behålla det men takluckan är alltid öppen.
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Jag har tak, för jag har hund och katt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har oxå tak på min bur, men bara för att vi har katter. Annars hade jag nog skippat de :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
om du menar innebur så har jag inte det :) Jag har en IKEAs Billy bokylla som ligger på rygg :)
jag har också billy bokhylla,jag har även katt,men nu är marsvinen i utebur hela sommaren,men sen när dom ska komma in,så ska jag såga bort lite på en dörr och sen sätta dit nät på så vis så kan jag ha marsvinen i bokhylleburen och dörren stängd och man ser dom ändå och katten kommer inte in dit
Jag har inget tak på mina burar :) Mina kanter på burarna är för säkerhetsskull 40 cm men de har aldrig överhuvudtaget gjort något försök att hoppa över. Marsvin gör bara inte det :) Det är mysigt att inte ha tak på…slippa öppna buren för att klappa och mata…lite mer tillgängligt och öppet helt enkelt.