Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 911 ggr
Eulwen
0

Färghjälp önskas! =)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hona har nedkommit med sin första kull och det blev tre stora fina ungar! Men det här med färger är en ren djungel för mig, har suttit nu och försökt ta reda på vad det kan vara men behöver lite experthjälp.

Unge 1 - trefärgad

Eulwen
0

Unge två - tvåfärgad.

Sprattlig och livlig!

Eulwen
0

Unge 3 - enfärgad. Och det är här det börjar bli riktigt svårt.

Bilderna är lite halvdana jag vet, ville inte pilla för mycket på dem så här dag 1 och kan försöka ta bättre bilder om det behövs för att kunna se färgerna bättre.

Eulwen
0

Kan visa bild på föräldrarna om det hjälper?

imoon
0

1 - Goldenagouti/golden/white

2 - Buffagouti/Buff (??)

3 - Goldenagouti

Tycker jag att det ser ut som.Glad
Jättefina grisar!

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Eulwen
0

Tack för svar! Ungefär som jag tror också, men jag blev bra konfunderad på den tredje. Är han inte bra röd för att vara goldenagouti?

imoon
0

#5 Jag blir osäker nu när du uppmärksammar det, ändrar mig därför till ev. goldenagouti.. Men kanske orange agouti annars? Snart kommer troligtivis fler att hitta tråden och kommentera, förhoppningsvis med säkrare svar :)

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Binajis
0

#6 Håller med, tror också på orangeagouti. Ser mer ut som chokladbas än svart bas :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Eulwen
0

Pappan till denna kull är choklad/vit/(golden,creme elr buff) så chokladbas är nog riktigt. Glad

Pappa marsvin

[donkeyqueen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 Sööööt! Glad