Färghjälp önskas (skinny)
Men hjälp så underbar. Ser ut som en klickren orangeagouti tycker jag. Finaste färgen ju! Kan den längst till häger vara creamagouti kanske? Spännande kull hursomhelst. Vad hade du förväntat dig för färger?
Oj oj vad fina färger på hela kullen! :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Nejmen oj så fina dom är! Älskar den längst till höger! Grattis till en jättefin kull! Pojkar/flickor?
Så söta!
Kommer du till Sorunda? Har ett papper till dig.
Okej vad bra, då såg jag inte helt fel. Jag trodde väl att dom skulle bli golden-,buff-, lemonagouti, black, golden och likande. Mamman är golden/white och pappan lemonagouti. Pappan ser inte ut att bära på nått som gör dom choklad om man kollar i hans stam, men han har ju en del utländska djur så det kan ju hända att dom inte färgbestämt dom riktigt kanske.
Hanen längst till höger tror jag är grey lemonargente, han ser ut som det iaf tycker jag.
#4 På kullbilden i inlägg 1 är det hona, hona, hane, hona, hane.
#5 Ja det gör jag, och kommer ställa Megabyte i pet också!
#7 Det kan inte vara zobel, då zobel enbart syns med vitt. :-) Kanske sepia, om inte choklad? Jag tycker att hon ser så mörk ut…
Grymt fina skinnyungar!
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#5 Åh vad kul! Då får hon träffa syrran.
Ungen med gula bläsen
#10 Det var det jag tänkte också, att det bara går ihop med vitt. Men blev osäker efter att ha kollat runt lite och sett flera färgbestämt djur som zobel/cream.
#7 Jag har absolut ingen aning om färgen men HJÄLP vad söt hon är! Tappar skinnys lite päls eller kommer hon att vara överbehårad även som vuxen (för visst är hon överbehårad, eller är det en lakeland?)? Alldeles bedårande är hon!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Är det troligt att båda föräldrarna bär på greyanlag också menar du? I så fall får du inte lätt med färgbestämningarna. ;) Nr 1 skulle jag iaf säga med ganska stor sannolikhet är orangeagouti.
Om du har greyanlag inblandade också så kan den sista lika gärna vara grey lemonarg som creamarg. Det är två väldigt lika färger på icke-färgavlade djur. Håller dock med om att den ser väldigt grå ut…
Den tredje vete sjutton om jag vågar uttala mig om… :p Ser lite väl brun ut med lite väl ljusa öron för att vara sepia tycker jag. samtidigt en ganska kall chokladfärg… Lutar en aning åt choklad faktiskt, men om den mörknar så vet du att jag hade fel.
Oj ! vad fina dom var allihop
. Älskar den i mitten, 3:e från vänster.
MVH Sofie www.swanesmarsvin.n.nu
Gud så fina! Grattis i massor!!! ÄLSKAR femmans blick!!

Oj, vilka underbara små liv!
#14 Jag tror inte pappan bär på grey men tror att mamman kan göra det. Hennes kullsyster fick för några dagar sen 2 ungar som ser ut att vara grey om nu ögonen mörknar. Men ungen i inlägg 6 är lika mörkt rubinögd som dom som är/kan vara choklad, kan det vara ett tecken på att han är creamagouti och inte grey? Dom jag haft som varit grey har ju fötts med ganska ljust röda ögon som sedan mörknat, men denna unge har alltså väldigt mörkt röda ögon.
Sepia, då blir huden svart eller? Och pälsen också?
#13 Ja hon är en väldigt överbehårad skinny. Skinnyungarna brukar tappa ganska mycket päls när dom är nån vecka gamla oftast väcker det tillbaka i ungefär samma mängd som dom hade när dom föddes (i samma utbredning). Men ibland blir dom ganska pälslösa eller får mer behåring än innan. Men är dom så överbehårade som denna skinnyhonan är så blir dom ganska kraftigt överbehårade även som vuxna.
#19 Okej! De överbehårade är ju nästan de bästa enligt mig, så fantastiskt söta! Jättefina bebisar allihopa
#21 Helt fantastisk gris! Ja, någon gång ska jag ha en överpälsad skinny, så sjukt söta!