Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 697 ggr
giowanna
0

Grisarna har lärt sig :-)

Alldeles nyss lärde sig grisarna nytt, som numera är omdöpta från Tim o Tej till Cornelia och Pippi-Lotta :-D

Jag är ensam hemma, barnen på dagis, mannen på jobb. Satte en kartong-ram runt deras bur, och öppnade, så nu har de lärt sig att själva gå in och ut ur buren :-D De verkar tycka det är väldigt kul, för det är det enda de gär just nu!!

När den ena inser att den andra är i den andra buren, springer de över, de ser så roliga ut!!

imoon
0

Vad mysigt!
Måste säga att det är så himla roligt när man läser om nyblivna marsvinsäger som dig, du verkar så väldigt engagerad i grisarna! Superroligt!

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

giowanna
0

Ja, löjligt förtjust är jag :-D Har ju längtat ganska länge, och nu när jag har små barn är det perfekt läge, eftersom vi inte reser så mycket, och jag tror dem lär sig massa på att ha djur hemma också!

Hoppas grisarna har lika roligt som jag :-D

imoon
0

#4 Absolut! Jag fick "min" (= mammas ansvar, jag fick tro att det var min) första kanin när jag var 2½ år. Sedan dess har jag haft massa kaniner, marsvin, möss, hamster, fiskar samt har läst djurvård på gymnasiet. Så husdjur är, enligt min mening, superbra för barn i alla åldrar med en vuxen närvarande!

Det har de säkerligen!

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus