Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: aktivering
Läst 1275 ggr
giowanna
0

Kan de va på golvet för mycket??

Jag tycker en timme om dagen utanför buren är för lite… De älskar verkligen att springa runt på lite större yta!

Igår och idag har jag gjort så att jag öppnat buren, så de själv kan hoppa ut o in, och gjort en hage runt om buren med kartonger, och handdukar med fleece på på golvet. De verkar gilla det, och är faktiskt mer ute än inne i buren! Höet finns i buren likaså vattnet, så de har ju tillgång till allt, plus golvet då.

De kan väl knappast ta skada av detta? Det är inga sladdar eller nåt annat farligt i närheten!

De senaste dagarna har de börjat ljuda mycket mer än innan, framförallt när jag är i köket och fixar ;-) De är ena riktiga matvrak!! Vi plockar gräs, vitklöver och groblad till dem ute.

När vi flyttar till huset, kommer de få MASSA gräs, 3000 kvm trädgård :-D

Moa-16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej, verkligen inte! Är ju bara roligt för dom :)

Fridaaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mina är ute minst 4 timmar/dag i hage :) Dem turas om. Uppskattas! Sedan har jag 2 stora burar med, 120 bur och 140 bur :)
Men ju mer dem får vara ute, desso bättre ^^,

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sanni
0

Absolut inte! :) Visst skulle du själv också vara glad om du slapp ut och springa när du själv vill.

Det är så roligt att se sina små grisar bli glada av små saker. Mina marsvin har också möjlighet att slippa ut från buren när de vill och det uppskattas verkligen :) Lyckogrisar du har!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[Sandi92]
0

Brukar försöka låta dem vara ute minst en timme varje dag. Det enda rummet de har möjlighet att vara lösa i är köket och där är vi ju själva ganska mycket.

Det blir ju en hel del att städa efter dem också. Iaf efter mina marsvin. Hela köket brukar vara fullt av kiss och bajs. :p

Ni som har dem så de kan gå ut och in när de vill, har ni ett eget marsvinsrum då eller?

giowanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gjort en mycket avancerad bild av hur vi har det här hemma. Detta är en del av vardagsrum/hall.

Lägger handdukar med fleece över, och idag var det  nästan inget kiss eller bajs utanför buren! De har då varit ute typ 6 timmar :-)

Sanni
0

#4 Mina marsvin är i mitt rum. Jag har gjort det marsvinssäkert genom att gömma alla sladdar och genom att prova hålla rummet städat :) Nångong springer marsvinen också runt hela lägenheten om någon har glömt dörren upp :P Det händer inte endå ofta, som tur. Vi har ju en katt också.

Visst blir det mycket att städa, men det är värt det.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Charlotta-B
0

Din hage ser super ut =) förstår dom gillar vara ute och busa :D

Charlotta-B

FeliciaS
0

Det är jättebra för dem att få tillgång till stora ytor, det kan de aldrig få för mycket av :) Jag är så avundsjuk på alla med stora gräsmattor, vår lilla tomt består enbart av rabatter, små gångar och buskar.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Sandi92]
0

Min pappa som bor i närheten har stor trädgård, men vår utebur är inte särskilt stor så de får ändå inte mycket springyta.

giowanna
0

Skulle man egentligen inte helt enkelt kunna ta ett gäng kompostgaller och köra ihop till en stor hage med tak?? De gräver väl knappast sig ut! Läste nånstans att de tar över andra djurs hålor i det vilda :-)