KLÄDER till marsvin
Jag var inne på en marsvins sida när jag läste om kläder till marsvin. Först lät det lite tokigt. Men det stog hur man skulle göra så jag prövade det. Till slut blev det en slags tunn jacka. Ett av mina marsvin var rädd för att ha på sig det men den andra brydde sig inte så mycket. På bilden kanske det se ut som den stramar åt runt halsen men det gör det absoulut inte!
Så jag undrar bara om ni har det?I så fall skulle det vara kul med en bild.

Du lär säkert få en massa kommentarer om att det är djurplågeri bla bla bla men jag tyckte det inte såg så hemskt ut. Min flickvän har fixat kläder till mina marsvin, det är en strumpa som hon har klippt ut hål för armarna och även klippt bort hälen på strumpan så att det blir som en liten "rock". det är bra att ta på dom om man är orolig att det blåser lite för mycket ute men vill ändå att de ska få beta lite.

#1 A jag vet. men jag tycker ändå att någon borde nämna det åtminstånde. Kul att det finns någon som har kläder till sina marsvin!
Nu komemr jag och klagar :)
Visst kan det var kul för att ta en bild eller så. Men annars tycker jag inte man ska ha kläder på marsvin. Man ska ju inte ta ut dem när det är kallt så man behöver itne ens för det.
#3. Jag tror han menar med kallt när det blåser :)
kanske kan vara bra för skinnys? fast nej det är onaturligt..
möjligtvis om man ska åka hem till någon och marsvinet ska åka med och det är lite kallt men aldrig annars..
#5. Skinnys är ju framavlade nakna, och behöver värme och så vidare, så de kanske du har rätt i :)

#5 vad tycker DU om kläder på marsvin.

Jag tycker det är helt okej, så länge dom inte behöver ha det dygnet runt :) och så länge dom inte tar skada av det så att säga. :)

#0 Jag tycker ju att det är gulligt med kläder på djur, men jag tycker inte att dom ska behöva ha det på sig om dom inte vill det. Men om man har skinnys kan det ju vara bra om det är lite kyligt.
Men det skulle nog vara lite svårt om man sydde såna här jättefina kläder som man kan köpa till tex Chihuahuor i djuraffärer till små marsvin XD

Jag tycker att det är helt okej - så länge inte marsvinet lider av det, kläderna är alltför små/stora eller att det måste ha kläderna dygnet runt.
För skojs skull i några minuter kanske, eller om man ska åka någonstanns och det är kallt.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#9 Det marsvinet som inte gillar att ha på sig kläder sätter jag inte på kläder heller.Det är heller inte så ofta jag har dom på och när jag väl har det har den bara det några minuter.

#11 Det låter bra ;)
Jag har ju sytt ett litet täcke till Sune men han bara hoppar ur det och det ser värkligen inte snyggt ut så han brukar slippa att ha det. Men om grisen inte ser ut att lida av kläderna så visst kan man klä ut dom ibland, men jag skulle inte ha kläder på djuret i över 30 min om det inte var något spc. som gjorde att h*n var tvungen att ha det.
Kram Hanna och Sune
Hanna
ditt marsvin var jättefin tyckte jag.
han / hon såg inte ut att lida.
var fick du tag på kläderna?
kanske bra att ha när man tar ut dem för att dem ska få beta lite.

#14 jag sydde dom själv.
#3 Jag håller helt med dig! Marsvin är inte gjorda för att ha kläder, de har ju sin päls. Människor "förmännskligar" ofta sina djur… hrm… OK ngn gång ibland för en bild men icke annars ;)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Det verkar ju som alla är inne på samma spår, kläder nån gång då och då så länge marsvinet inte lider av det. men jag tror ingen vill se någon massindustri som det är till hundar då det kommer till ämnet kläder.
#17. Visst, det vore kanske lite smått fränt om det gjordes fler kläder till marsvin tycker jag, till kort och sånt menar jag, till exempel för julafton, ett juligt kort :) men absolut inte så att det går så långt som det gått i hundindustrin så att säga.
Jag håller INTE med om att marsvin skall ha kläder och jag tänker inte gå in mer på det. Att man däremot kanske har något till skinnysarna kan jag ha lite förståelse till.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Jag skulle inte häller villa att det blev populärt med kläder till marsvin. Förutom till skinnys kanske.
Tack för alla bra svar! Nu vet jag vad folk tycker om det ämnet.

Hitta denna sida för några år sedan när jag kollade på stickat o virkade vantar.. Men det var även till marsvin..
http://hem.bredband.net/b382726/stickning.html
Kom ihåg denna sida nu när det kom upp om kläder till Marsvin..
#19 Jag håller helt med!
Jag vill inte att det ska börja säljas kläder till marsvin… Usch och fy…
Mvh Felicia
Jag tycker att det är okej om det inte hindrar marsvinet från att röra sig normalt eller är för varmt eller tätt.
Men dom ska inte ha kläder som chihuahuan, stackars djur! Dom ska inte sitta på hela dagen, ett par minuter går jättebra.
Har sytt fast en namnlapp med telefonnr till mig på en snusnäsduk, den ska jag sätta på min hane när han är ute så att han syns om han kommer bort
Jag tycker i princip samma som GroaLover :) det är helt okej för en stund, om det inte är för varmt eller för tätt, och dom ska inte ha sånt som special designade hundkläder, dvs t.ex "skinnjackor" osv som man kan se vissa bl.a chihuahuor ha. Men en liten mantel eller så nån gång ibland för ett kort tycker jag är helt okej :)
#5 Skinnysar behöver inte ha några kläder på sej ifall dom ska nånstans. Enklas är att lägga in en fleece filt till dom om man ska åka nånstans när det är kallt ute. Annars måste man ju göra nån extremt märklig helkroppsdräkt till dom vilket känns väldigt onödigt och osmidigt för marsvien.
#25 Ja! Precis 
Mvh Felicia
#25 jag sa inte att dom behöver ha det. jag sa att jag tycker att det kan vara okej att ha det just när man åker hem till någon men jag brukar linda in dom i en handduk. Och om inte du såg det så skrev jag tydligt att jag tycker att det är onaturligt.

Jag håller INTE med om att marsvin skall ha kläder och jag tänker inte gå in mer på det. Att man däremot kanske har något till skinnysarna kan jag ha lite förståelse till.
precis som diana sa tycker jag men jag tycker mer att det är djurplågeri,för marsvin har päls och meningen är att marsvinet ska ha på sig det och inga fjantiga kläder. jag tycker också att marsvinet är ett djur inte en docka så jag tycker att man borde skämmas lite grann.
ps:att man har kläder på den när man går ut med den är förståeligt.