Normalt beteende?
Mina små flickor Rut och Greta verkar inte vilja göra annat än att ligga i trätunneln jag har i buren. När jag sätter ut dom i hagen ligger dom bara under träbron jag har.
Jag har iof bara haft dom en dag, men jag trodde dom skulle vara mer aktiva i buren i alla fall. Är alla såhär? Eller vad tror ni det kan vara?
Är dom bara osäkra?
I min famn är dom mer aktiva och är inte rädda när jag ska ta ut dom ur buren.
Tacksam för svar!
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
Jag skulle tro att dom är lite osäkra bara men när dom vant sig så blir dom mer aktiva.
Jag flyttade nyligen och i den gamla lägenheten var mina väldigt aktiva. När dom fick testa golvet i nya lägenheten tog det några dagar för dom innan dom vågade sig ut på upptäcksfärd. Nu är dom som vanligt igen :)
Ge dom lite tid så kommer du nog snart att ha fullt upp med att hålla koll på dom små vildarna : )
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hehe okej! Ja dom äter ju osv, så det är ju skönt.
Men då får vi ge dom lite tid. Vill ju att dom ska ha lite kul :)
/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com
Ursäkta om jag snor tråden lite:), men det är så att jag har lite samma problem. Mina ligger nästan bara i sina tunlar och trycker. Självklart så kommer dom om det tors få mat och dom kommer också fram och nosar när jag sträcker fram handen. Men när dom inser att det inte finns nått gott så är det tillbaka till huset igen…
Är det nått man kan göra åt det, eller är det bara så det är? För dom är ju inte som TS situation - nya, utan har bott här i ett år…
Flera tunnlar (kan vara enkla saker av tex tomma makaronpaket) och sen fleecefiltar eller handdukar över så det blir ett tunnelsystem brukar få fart på mina tjejer och då "glömmer" de att vara försiktiga utanför tunnlarna också.
#3 Jag brukade sitta på golvet med mina och prata med dom tills dom vågade traska runt. Nu sitter jag hos dom ibland bara.
Märkte när jag var på golvet att om dom blev nervösa, stelande till mm, så blev dom lugna av att jag pratade med dom. Det är så fortfarande när vi är ute.
Som #4 påpekar så gör flera gömställen dom mindre rädda. Iaf mina :) Dom älskar bl a att busa bakom gardinerna och turas om att gå under dom. Kanske kittlas det skönt på ryggen : ) Hängde tygbitar över stolar så att dom skulle uppleva "gardinkänslan" på fler ställen. Det uppskattades.
: )