Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 916 ggr
Blomkrukan
0

Marsvin som kossor?

Hej,

ibland när grisarna är ute i gräset blir jag lite orolig att dom ska äta sådant som kan vara giftigt för dom. Brukar "rensa" gräsmattan från sådant jag inte känner igen för att vara på den säkra sidan.

Igår när vi var ute så såg jag att Doris käkade på något konstigt. Det visade sig vara ett torrt tallbarr som jag missat. Jag blev nervös men hon har inte visat något om att hon inte mår bra.

Mamma tror att marsvin är som kossor, dom vet vad som är farligt för dom och äter det inte. Kan det vara så? Är det två minikossor jag har här hemma?

: )

Fridaaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kor äter ibland med det som inte är bra för dem, därför ska man alltid se över sina hagar innan man släpper ut dem, så att det inte finns något giftigt :)

Tror inte ett litet tarrbarr är farligt :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

thildatessie
0

jag tror att djur över lag vet vad som är bra och inte att äta, i naturen är det ju ingensom rensar liksom. Men det är min teori!

Blomkrukan
0

Verkar som det är säkrast att fortsätta rensa mattan : )

Skönt att tallbarret inte är farligt!

HannaVastervik
0

Håller med #2! =)

louisenorring
0

håller också med #2 är inte så noga med att rensa (självklart tar jag juh bort dumma saker) och dom har aldrig visat dom mått dåligt av något :3

Blomkrukan
0

Så skönt : ) Då kan jag kanske slappna av lite : )

[LoveBaloo]
0

Mina marsvin springer ibland som de vill i buskarna och rabatterna, och de har aldrig ätit på något som de inte borde äta på :)

[Sandi92]
0

#7 Hade aldrig vågat ha dem lösa så. Då hade jag nog inte haft några marsvin kvar..

Fast det beror väl på hurdan trädgård man har också. I vår trädgård är det massor med träd och buskar där de kunde krupit in och vi inte skulle fått tag på dem eller ens hitta dem igen. Trädgården är som en liten miniskog. Dessutom är det massor med katter i grannskapet.

[LoveBaloo]
0

#8 de får bara springa så om vi också är ute. Annars har vi ingen jättestor trädgård, så det är aldrig svårt att hitta dem =p

thildatessie
0

#9 mina med, fast bara i mitten på gräset när man är minst två pers. Tessie rymde in i buskarna en gång och det var något utav det värsta jag har varit med om..

Fridaaaa
0

#7 Jag hade aldrig vågat ha mina lösa :P Bor på landet med stor trädgård men med skog bakom :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Blomkrukan
0

Tycker det vore härligt att våga släppa sina grisar men jag tror inte jag skulle få tag på dom igen. Råkade släppa ut mitt första marsvin i det fria av misstag och det var ingen trevlig upplevelse. Han var för tjock så han fastnade som tur var annars hade kan stuckit in under altanen : (

[LoveBaloo]
0

det är så olika med vilka marsvin man vågar låta springa. Min hane Pumba, honom kunde man aldrig släppa utanför buren, för han kutade iväg direkt och till slut var hela familjen på jakt efter honom i trädgården. Så nej, han var inte aktuell för en sådan aktiveringTungan ute

Men honorna vi har nu är så lugna och fina, så då är det en helt annan sak att ha dem ute.

thildatessie
0

#13 precis, alla känner sina marsvin bäst!