Ormarna äter marsvin?
Jag satt och tänkte på om ormarna i sverige kan äta marsvin. Så kan dom det?
Klart de kan, men det vore hemskt att bevittna.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Ja visst kan svenska ormar äta marsvin.
Så har man dom ute i gräsburar är det viktigt att man håller kolla på dom, och att man har fint galler runt så inte ormar kan komma in om det skulle va att man lämnar dom sj.
Charlotta-B
Jag såg ett jättehemskt klipp på you tube där en matade sin orm med ett levande marsvin
fy skäms på den som sålde grisen till honom!
Jo det finns nog många orm ägare som matar med marsvin / kaniner och andra djur lite större gnagare.
Charlotta-B
Vad använder du för galler/nät

Men tror ni verkligen att en huggorm skulle ge sig på ett fullvuxet marsvin, dom äter väl mest möss, grodor och lite mindre djur.
Nej, svenska huggormar är alldeles för små! Däremot kan de nog ta ungarna. Finns nog inget galler som kan hindra en orm, dock, om de verkligen vill in.
#7 Knappast. Det finns väldigt små ormsorter som kan svälja en hel buffel, tror du verkligen att ett litet marsvin är några problem för en huggorm/snok? De kan bända upp sina käkar groteskt mycket och deras kroppar kan töjas upp helt sjukt mycket.
Men håller dock med - om en orm vill in så blir det inga problem.
Ja stora ormar, som pyton eller boaormar äter marsvin och kaniner, och stora tamråttor. För möss är försmå för dem. Men som tur är, får dem inte ge levande föda längre:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Även våra svenska sorter skulle äta ett marsvin om de fick chansen.
Och ja, det är tur, men det är inte många som följer det tyvärr.
#10 Ja en stor huggorm skulle säkert göra det :/
Nej tyvärr är det ju inte det
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 kolla på julas hemsida, dom har mycket bra nät. Vi har nät som är 1 x1 cm tror jag, men vi lämnr aldrig grisarna ute ensama. Det finns ju finare nät än så.
Charlotta-B