Nya medarbetare på MiF!
Ja, ni läste rätt. Nya Medarbetare på MiF.
Anledningen till att det behövs en ny Medarbetare på sajten är att min tid här under hösten och våren (troligtvis) kommer att bli extret begränsad, även en del av de "gamla" medisarna kommer att ha fullt upp under våren så en utökning av medarbetarskaran var i princip nödvändig. Att det blev två (är nog första gången två Medarbetare läggs till samtidigt, åtminstone under tiden jag varit aktiv här) är helt enkelt för att det känns omöjligt att välja mellan dem och för att vi kommer att behöva avlastning under det kommande året.
Välkomna som nya Medarbetare på Marsvin.iFokus Jessica (Lixim) och Sara-Noomi (imoon)!
Jag överlåter åt dem själva att presentera sig lite här i tråden så att ni alla får lära känna dem lite :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
vad kul :)
Vad roligt, grattis :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det här blir skoj!
Jag som kallar mig imoon heter Sara-Noomi (imoon är alltså Noomi baklänges ;)) men det går bra att kalla mig antingen Sara eller Noomi om man vill det. Lite olika vad folk väljer att kalla mig men inom SMF är det oftast Sara eller Sara-Noomi. Jag är 20 år gammal, blir 21 i oktober, och har haft marsvin sedan 5 års ålder. Sedan 2005/2006 är jag aktiv utställare inom SMF (i princip endast Pet).
Ursprungligen kommer jag från Stockholm, var min familj ännu bor, men bor idag i Visby. Jag studerar Föremålsantikvariskaprogrammet (Kulturvård med inriktning föremål, konst och möbler) på Högskolan på Gotland.
Jag och min mamma delar marsvinsintresset och tillsammans har vi 9 flickor i varierade åldrar. I ett år har jag levt på Gotland utan marsvin (ve och fasa!) men i höst flyttar två av mina damer med mig till ön (ev. 3, beroende på vilka jag "kan" ta ur vår flock utan att störa flocken för mycket). Våra marsvin är främst blandraser men vi har även en rasavlad rex och en rasavlad aby. I framtiden finns lösa planer på att börja avla (teddy/rex och aby), men först ska jag studera färdigt.
På gymnasiet studerade jag Naturbruk-Djurvård och -09 tog jag min examen och kan numera kalla mig djurvårdare, även om jag bytt karriärsbana.
Ni får gärna fråga mer om ni undrar något!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Vad roligt! :)
#3 Då är du lika gammal som mig :) Fyller 21 i november och gick med naturbruk fast smådjur/hund (läste lite djursjukvård med) :D
#5 Härligt! Min inrikting var djurvård, kort och gott, med viss liten inriktning på exotiska djur. Jag gick på Spånga i Stockholm.
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
#6 OKej trevligt!:) Jag gick i Blekinge, dock ingen bra skola menmen :)
Jag heter Jessica almrot, jag blir 21 år i november. Jag bor i växjö med min sambo Charlotta, i vår familj ingår 2 hundar och 8 marsvin (+ en kull). Jag fick mitt första marsvin när jag gick i 3:an, en golden agouti hona som hette Bruna. Bortsett från ett par års uppehåll i tonåren så har jag haft marsvin sen dess.Jag och min sambo har börjat föda upp skinny och lakeland. Planerna är att föda upp friska djur med bra temperament och typ och bli registrerade uppfödare i svenska marsvins föreningen. Jag brinner verkligen för marsvin, det är min stora passion och enligt mig det ultimata sällskaps djuret.
Vill ni veta något mer om mig är det bara att hojta till :)
Välkomna :D
Charlotta-B
Vad kul :-D
Grattis! Vad roligt! :-)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se