Ont när hon bajsar
Upptäcker att pangea sitter och piper när hon bajsar, fast bara när det är stora högar. De flesta kluttarna ser okej ut, menn några hade ngt slags slem runt sig. Vad kan det vara?
ring vet o fråga kanske :)
ja, jag har vet tid med ett annat marsvin snart, så tänkte ta med pangea då också. Vill bara inte att det ska vara ngt allvarligt, jag är så himla trött på alla vet besöken! Mina marsvin drar alltid på sig ngt, är det inte dödligt så är det skabb eller någon annan hudinfektion, är så trött på detta nu.
förstår :/ jag är inte så kunnig men om jag var skulle svara nått bra svar! kanske kan söka lite på google?
Ja, jag har sökt och hittade att det kan vara inflammation i livmodern, och då kan man behandla med baytrin, vilket vi har hemma sedan förra gången hon var hos vet.
Om det kommer någon annan kunnig här och läser så tilläger jag att hon är ren och fin runt könet och varken kissar eller bajsar blod.
putt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Just slem brukar det bli om det finns en inflammation i tarmen, har hon ätit något som hon inte är van vid?
#6 Nej, det har hon inte, hon går ute om dagarna, så det är ju gräs, grönsaker som hon är van vid och hö.
Jag vill bara gå till fågelkliniken eftersom de är bäst, men de har stängt hela nästa vecka, kan jag behandla henne med baytrim som vi har hemma och se om hon blir bättre?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#7 Limhamns veterinärklinik är också väldigt bra på marsvin! Ponytails här på sajten jobbar där :-)
Jag hade inte börjat med bactrim utan att tala med vet. först i detta fallet eftersom det ev. verkar vara magen. Får se om någon annan kan svara om antibiotikan!
Okej, tack! Ska ringa dit och kolla på måndag