Usch vad sorgligt ibland.
Man ska ju inte kika på blocket alls egentligen men jag såg en liten tjej som behövde "räddas" (avskyr den benämningen) idag ochfunderar lite trots att min gräns egentligen går vid fem honor, men egentligen blir sex stycken en för mycket.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
inom vilket län ?
Ser tyvärr sånt nästan var dag på blocket :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
mm såg annonsen nu jag oxå..:/
#3# Nu? Det var ett tag sedan jag skickade länken till dig :)
Nej… Jag såg itne att du skickat förns NU, men jag letade på annonsen efter du skrivit det första inlägget här :)
Ingen som bor i Göteborg som kan tänka sig att ta emot och sedan omplacera till ett BRA hem ?
#5# Fast det går ju att diskutera om det är ett bättre alternativ. Då får ju lilla grisen ännu ett hem sedan. Kan man inte ta den och behålla den livet ut så tycker jag det är bättre att den får chansen att hitta hem direkt, den ligger ju på blocket nu.
#6 Jo det är klart, det vore ju det bästa. Vill inte att den lilla kanske får ett lika dant hem i nästa bara..
Fast den lilla risken är nog bättre dock än att hon ska gå igenom ännu ett innan hon får komma till ett där hon får stanna. Chansen är ju stor att hon kommer till ett där hon får det bra redan från början för de flesta hem är ju ändå bra.
#8 - På blocket brukar många marsvin bli sålda pang bara, tror inte alls alla dom som köper marsvin därifrån är hälften så seriösa som från här på mif faktiskt tyvärr.
#9# Seriös är en tolkningsfråga, jag tycker inte alla här är seriösa rent automatiskt bara för att de registrerat sig som medlemmer på Mif, och det är heller inte bra för en liten gris att byta hem fler gånger än nödvändigt.
#10 Det har du rätt i, men många här är det iaf vilket jag tycker är superbra :) Här sprids också RÄTT info om hur man på bästa sätt sköter om sina marsvin. Verkligen jättebra, för man kan nästan se dagligen att någon fått fel info från tex djuraffär & de blir klokare här inne när folk hjälper till att ge korrekt info angående ämnet :)
har också sett den… bor relativt nära gbg men har inte plats..