Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 786 ggr
linnfluffy
0

Nafs och pip i buren?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte fråga om era erfarenheter gällande små syskon. Detta är två pojkar och dom är 9 veckor. Den ena är lite större än den andra och ibland blir minstingen nafsad i fötter och vid öronen. Han blir lite arg och springer iväg. Är detta vanligt som smågnabb i buren? I övrigt sover dom tillsammans går på utflyketr tillsammans osv. Lite syskonbråk är väl skanske vanligt?

Tacksam för råd och erfarenheter :)

Hälsningar Linn Flyffy & Fuzzy

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

hur länge har du haft dem? Ja det är vanligt, kan hålla på och tjafsa hela livet. Sålänge dem inte slåss så dem får blodiga sår så är det ok. Dem gör ju upp om rangen (vem som bestämmer)

söta :P

linnfluffy
0

Vi har haft de små busarna i fyra veckor ungefär. Nej inga skador eller annat bara lite nyp antar jag. Vill ju hells slippa kastrerinng. Tack :)

thildatessie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 okej, ja men det fixar sig snart !

Binajis
0

#2 Kastrering kommer ändå inte göra någon skillnad :-)

Is i magen, det lugnar sig med tiden. Dessutom handlar det inte om de typiska tjuvnyparställena, så det kan faktiskt vara så att den ena bara är lite våldsam i sina små kärleksförklaringar när han ska pussas på örat t ex :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

linnfluffy
0

Okej skönt att höra. För dom verkar trivas bra pratar hela tiden. #4 Nej det är konstigt för så många säger att dom blir lugnare och mindre agresiva efter kastrering för hormonerna är inte lika stark påverkande. men men. Sånt man märker. Vill ju inte skära i dom vilket fall som hellst. :)

Binajis
0

#5 Av någon anledningen stämmer det inte på marsvin, så bråkar marsvinen för att de t ex är osams om rangen fortsätter de göra det även efter kastration :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin