Brastad 6-7 augusti
Glöm inte bort att anmäla er till Västras dubbelutställning i augusti, sista anmälningsdag den 11 juli! Annons finns här. Observera att man får rabatt om man anmäler samma marsvin bägge dagarna :)
Förslag på olika varianter av boende i området finns på Västras hemsida.
Västras Ungdomssektion håller årsmöte (vi ska bl.a. välja ny styrelse) under lördagen, är du nyfiken på att delta, undrar vad sektionen gör eller har frågor - läs på hemsidan eller kontakta Hanna (mig) antingen via mail eller pm här på iFokus.
Vilka härifrån är det som planerar att åka? :)
Hanna
Jag kommer på lördagen, det blir ett par stycken i pet. Mer än så har jag inte klurat ut än :P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Jag kommer förstås att vara där, men hur mycket beror på om jag får ledigt från jobbet eller inte :P
Två av mina flickor tar jag med mig:
Define Ice Nay, Self DEW, 8 mån - ras1, ras2, pet1, pet2
Chokladfabrikens Gigabyte, Nonself bl magpie, 3 mån - pet1, pet2
Hanna
#1 - Du får se till att ta med Kora för det behövs lite crested dew på utställningen ;)
Hanna
Jag kommer båda dagarna :) Vilka som ska med har jag inte bestämt ännu.
Om det hade varit närmare att åka hade jag kommit ;)
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
#5 - Det kommer förhoppningsvis folk från olika håll nu när det är dubbel, så kanske kan du hoppa in i någon bil om du inte vill åka själv :)
Hanna
#6 Ska hålla utkik :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag räknar med att ställa ut på lördagen. Kommer troligtvis ta med en liten self junior i ras och pet (men då måste hon möta Kråkan, så kanske lika bra att ge upp redan nu? ;)) och en eller två till i pet, eller kanske ras om jag orkar trimma… Det är ju några dagar kvar att fundera, som tur är! :)
#8 - Kråkan kommer nog att studsa runt över hela bordet och inte hålla sig på plattan för fem sekunder (Kråkor sitter aldrig stilla…) om jag känner henne rätt så det blir inga svårigheter att bli bedömd mot henne ;)
Hanna
Ingen Emma inget Brastad så givetvis är jag så generös att jag kommer ;-)
Tar med mig två vilket blir alldeles lagom!
Caviecares Mac - 13 månader (oops har glömt av lillkillens födelsedag) Pet 1 och 2
Abicos Sidhanar - 9,5 månader Pet 1 och 2
//Emma
Jag kommer!
Eternitys Walk A Tightrope - Ras - bägge dagarna
Strawberis Souseiseki - Ras - bägge dagarna
Bergatrollets Willhelmina - Ras - bägge dagarna
Define Oreo - Ras - bägge dagarna
Jag är inte säker på jag ska ställa Oreo, men jag tror det! :-)
Tre flickor följer med mig:
Abicos Mantikora (8 mån) - Pet
Luneas Pimienta (16,5 mån) - Pet
Safuran (26 mån) - Pet
Mvh Felicia
Jag kommer båda dagarna =) jag och anna har 11 djur med oss ;) fördelat på båda dagar

Sista anmälningsdag i morgon!
Har anmält:
SCh GK Eternitys Villze - klippt långhår x2
GP Aurora - pet x2
Carisma - pet x2
Nemo - pet x2
Ska bara komma ihåg att betala..
Jag och sambon vill jättegärna åka! Det blir våran första uts vi ställer på :) Och i så fall blir det tomten i pet och tila i ras :)

Sista dagen att anmäla idag!
Jag kommer ställa ut på lördagen. Har anmält två juniorer till ras och pet. :)

Jag har anmält:
SklM-11 GP Humlan - Petklass & Klippt långhår - På lördagen. :)
Haha blev inte alls som tänkt! Såhär blev det:
Eterintys Walk A Tightrope (ras)
Luneas Sockerkringla "Star" (pet)
Malaxis Hiram (klippt)
Är där bägge dagarna med samma djur, har inte så mycket att visa just nu
Är det någon från Eskilstuna eller iaf denna delen av landet som ska dit? Har försökt få hem ett marsvin från Norge ett tag nu men det har inte lyckats ännu. Han är i hobøl nu och jag ska precis kolla upp om den dom har honom kan ta med honom till utställningen. Jag skulle vara evigt tacksam! Ni kan nå mig på mail, chickwheels@gmail.com och 0763909970
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg

Fick bekräftelsen idag :)
Fick med min i går, men är det någon mer än jag som tyckte det va ett litet antal djur anmälda
#23 Reagerade också på det.
#24 men å andra sidan gör det inte så mycket då lokalen inte är den största heller
Såg att det var en j*vla massa sheltie seniorer så jag har ingen chans det var allt jag reagerade på.. Allt annat är ovesentligt ;)
Fast ganska skönt med liten utsällning, då kan man komma hem i skaplig tid!
#25 Tycker det är bra med få anmälda ;) Minde konkurrens :p
#26 - Indeed! ;-)
Men ställer mot dig och humlanochjuvel i klippt så där är jag körd x)
#23 - Det var det sist i Brastad också, tror att en del från Göteborgshållet drar sig för att åka eftersom det är en bit tyvärr. Lokalen tycker jag däremot inte är speciellt liten, den kan väl inte vara mindre än Rävlanda? Det är ju ändå tre rum att vara i :)
Hanna
Jag har inte fått bekräftelsen, eller så har den hamnat bland mina 369 skräppostmejl som jag raderade utan att kolla igenom. Någon som kan skicka? ;)
Mvh Felicia
#30 - Langa mejl!
#30 Alla jag pratat med har fått högar med skräppost. Även du?
Jag har också fått den och Petdomarna var riktigt bra val, för mina chanser iaf ;-)
//Emma
#31 Via pm :) Tack!
#32 Ja, tydligen :/ På bara fyra dagar…
Mvh Felicia

Bara två dagar kvar! Hur går det med förberedelserna?
Jag kommer bada och fixa imorgon. Ska se om jag får byggt en platta till ikväll, grisarna ska upp i samma klass så kan vara bra med varsin platta.
Jag (läs lillasyster) har badat ett marsvin, ett kvar men det fixar jag i morgon. Klippte klorna igår och får kanske fila till dom i morgon också. Så ska det smörjas lite tassar, tvättas lite öron och så får jag ta en tur till Maxi och köpa lite grönsaker som fattas i kylen och en handduk men detta blir nog bra!
//Emma
Hos mig finns de en del kvar att göra, Någon som vill komma å trimma några teddy?
I dag blir det i alla fall bad för dom flästa alla klor ska klippas, transporter ska göras i årdning (bytte av ströt) transport lådan för dom två skinny som ska till sthlm ska med fixas. så varför sitter jag i enkligen här tro?
Jag har 3 tassar, 4 öron och 1 talgkörtel kvar ;-)
Sen måste jag såklart packa också, men har ju hela dagen på mig!
Kommer inte komma ändå :(

Jag håller på med packandet nu. Bebisens väska är klar, nu är det dags för marsvinens prylar.
#38 Så trist. Varför?
#39 - Jag har tyvärr fått tillbaka ringormen. Så jag är i karrantän igen. Tyvärr.

Hälften av marsvinen klara! Ett av två, alltså. ;)
#40 Å fy vad trist! *kramar*

Det mesta med Humlan är nästan klart… Så det blir att packa det vi ska ha med oss tills i morgon nu ^^
#41 - Tack! Behandlar för fullt, har 2 dopp kvar sedan ska jag sanera och flytta marsvinen. Så hoppas på kunna åka till NM.

Nu har jag fixat klart! Hoppas jag! :P Ses imorgon!
#43 Håller tummarna! :)
Nu tror jag allt är packat och fixat =) satte syrran på att mata marsvinen ;) något får hon göra när hon ändå är här :). Nu ska jag hoppa in i duschen tänkte jag =)
Äntligen är jag i princip ;) Ska packa ner plattorna bara, har glömt det ett antal gånger nu..
Mvh Felicia
Allt är klart! Nu ska jag gå och lägga mig så jag är pigg imorgon :)
Ses imorgon!
Lycka till idag och imorgon! :-)
Jag kom hem för över en timma sedan trots 1,5 timma hem. Så skönt med en snabb utställning :) Det gick bra för mina grisar, bäst för Safuran som fick silverkort.
Mvh Felicia

Såhär gick det för Humlan igår (lördag) när vi var i Brastad:
**Klippt långhår:
**90 p, BKL 1, silverkort.
**Petklass:
**90 p, silverkort, BIS pet 9.
**Gurkätartävling:
**Bästa gurkätare 3.
**Marsvinsrace:
**Bästa racare 1.
:)

#49 Grattis Safuran!
#50 Humlan är grym! ;) Grattis!
För mina grisar gick det rätt blandat… Stackars Pink kom 6/6 i pet och blev diskad i ras (man får tydligen inte ha pigmenterade öronkanter om man är en pew). Nåja, jag tycker hon är fin iaf! :P För Juni däremot gick det jättebra, både cert och silverkort! :D
Kom hem för en liten stund sedan. Marsvinen är tillbaka placerade i sina burar.
Lördag:
Aurora - 91p silverkort och BIS pet 1!!
Carisma - 91p silverkort och BIS pet 7
Eternitys Villze - 88p silverkort, bästa klippta 2
Villze ställde även upp i gurkätartävling och vann :p
Söndag:
Aurora - 90p 2/4 silverkort
Carisma - 89p 3/4
Eternitys Villze - 90p silverkort, bästa klippta 1

#51 Humlan tackar ;)
Grattis till Juni och alla andra som var där och blev nöjda med sina resultat =)!
Grattis till e alla! :)
#52 Vad roligt att Aurora blev BIS pet 1! Hon är så fin! :)
Efter en jätterolig helg är det ändå hemskt skönt att komma hem och flytta in grisarna i burarna igen :)
Lördag:
Kråkan (Chokladfabrikens Gigabyte) - 90p, 5/6
Doris (Define Ice Nay) - 91p, 1/2 silverkort BIS Pet 4! I ras 88p, CK.
Söndag:
Kråkan - 89p, 2/3 & Bästa racare 1! ;)
Doris - 90p, 1/1 silverkort BIS Pet 8! I ras 89p, cert, BIR och BIS 6!
Hanna

#55 Heja Doris! Grattis! :D
Jag upptäckte att Doris redan hade ett silverkort så hon blev faktiskt guldpet idag också ;) Så kan det gå.
Hanna

#57 Wow! Super-Doris! :)
Jag va hemma rätt så tidigt i går =) så här kommer det hur det gick för oss
Esspresso- Bis pet 10 lördag /bästa gurkätare 2söndag
Lillefot- Bis ost 1 Lödag / Bos ost 3 Sönsag
Sommar- Bis pet 5 söndag
Louie- bis Ost 2 lördag7 Bis ost 2 söndag
Det är vad jag kan koma i håg nu ;) käns kul att 3 av våra egen uppföda grisar gick bra =)
Det lär ha funnits ringormssmittade djur på utställningen som visades och såldes. Jag tycker att alla närvarande har rätt att känna till det för att kunna hålla lite extra koll på sina marsvin…
Hanna
#60 Att folk inte kan vara ärliga….
#60 Dålig stil att de inte höll sig hemma isåfall…
#61 & #62 - Det är ju inte säkert att personen i fråga visste om att marsvinen var smittade förän efter utställningen.
Hanna
#63 Jo det förstås. Jag var lite snabb med att svara där…
#60 Åh nej, fy… Båda dagarna? Bara att hålla tummarna så man inte fått med sig någon skit hem.
Mvh Felicia

#60 Undrar som Felicia om det var båda dagarna…? Var det djur som visades=ställdes ut, eller visades=försäljning?
#65 & #66 - Det vet jag inte, men det var marsvin som både ställdes ut och såldes.
Hanna
Vad bra det gått för er alla Grattis!
Ja… och hoppas ni alla slipper ringorm… suck.
#60 vart har du hört detta? Å hur kan dom ha kommit in ja menar med incheket, någon måste ju ha slarvat i sådana fall.
För mig gick det lagom bra!
Caviecares Mac fick sitt första Silverkort och Bis pet 10
Abicos Sidhanar fick rosett för sin grymma insats i både racet och Gurkätningen och i pet fick han grymma kommentarer!
Eftersom det fanns Ringorm i lokalerna har jag handlat extra Virkon S och ska städa av allt en extra gång sen får vi bara hålla tummarna. Jag har dock goda erfarenheter från smittsamma sjukdomar som Ringorm m.m från stallen jag är i och det har aldrig varit några problem men vi kan hoppas det inte kommer förens efter NM!
//Emma
#60 - Och fyfan vad hemskt det är.. Tur jag stannade hemma.. Och jag hade inget djur från mig på den utställningen.. SÅ jag är inte källan
#69 - Jag tror inte att det upptäcktes förän efter utställningen, men eftersom jag inte vet säkert tänker jag inte speuklera i hur det gick till eller vad som hänt. Men jag har fått informationen från trovärdig källa s.a.s. :P
Hanna