fel info på djuraffärs hemsida..
Jag blir så trött, skulle in och kolla öppettider då jag behöver köpa gerbilmat idag. Kom såklart på den dumma iden att kolla på deras skötselråd.. Dem är ganska bra för att vara från butik men vissa saker… att marsvin och kaniner inte behöver ha hö på sommaren för då äter dem gräs, vitaminsnacket, råttor med hö, och marsvin med hus ibland, för att bli tama…
ååh, dumt gjort av mig :(kommer säkert gå och kolla till djuren idag med, problemet är att jag inte vågar säga till och klaga, dels för att jag har sökt extrajobb där….
Behövde skriva av mig, men om man har en djuraffär eller jobbar i en borde man ju ha lite intresse tycker jag :(
Djuraffärer brukar ofta ge fel information tycker jag. I djuraffären här där jag bor ger dom ofta fel råd. Dom säger att marsvin skall ha saltsten och kalksten. Dom har över tio marsvin i En bur på ca 100 x 70 med 1 hus och en liten tunnel.
skulle gärna vilja säga till vår djuraffär nere i stan men vår familj är goda vänner så det känns dumt att klaga
dem tror säkert dem vet bättre än mig bara för jag är "liten"
#2 vad gör han för fel ;) jag kan ju åka och prata med han ;) har även got samarbete med honom och "min" djuraffär ;)
han säljer ju c-vit och mineralstenar o saltstenar osv. säger att det är jätteviktigt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
känns som att man borde vilja lära sig, iaf ett intresse om man äger en djuraffär, annars kan man ju lika gärna skaffa vilken annan affär som helst! En "djuraffär" som dock är väldigt bra är Falskogs akvarium utanför Borås! Rekomenderas starkt, han har nu fiskar och reptiler men ska bygga ut både för gnagare och fåglar, han har varit marsvinsuppfödare och har många diplom i utb.När jag åkte till honom för att kolla marsvins/kanin-gallerbur så rekomenderade han ist att vi skulle skaffa bokhyllebur! :D det kallar jag intresse!! synd att inte alla djuraffärsägare kan vara som han
Ska försöka ta mig ditt å prata med han, i alla fall om marsvin :)