Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2694 ggr
[helenal]
0

Man blir ju lite orolig

Jag har inte märkt detta tidigare mellan Coccos och Taggen, men nu ikväll när jag kom hem från jobbet så hörde jag ett himla pipande i deras bur. Jag gick in i rummet och såg att taggen satt över coccos… coccos pep väldigt mkt medan taggen kuttrade. Jag tycker att Coccos e lite rund. Nu e jag orolig att Coccos kanske är en hona. Hur ser man skillnaden? Har inte lust att få marsvinsungar…

[Theriss]
0

Som med de flesta hanar bör det finnas en pung som inte är så lätt att missa ;) Fast om de är unga kan det i och för sig vara lite svårare, speciellt om man inte sett så många ungar. Finns nog någon sida på nätet där man kan se skillnaden på bild.

[Liinda]
0

Va pung? Är det nåt jag missat har marsvinshanar pungar? Jag tror aldrig jag har sett nån pung på mina :/

[helenal]
0

HMM jGA FÅR TITTA EFTER, DE E ÖVER TVÅ ÅR

Lejonkungen
0

bobbo som jag har hade vääääääääldigt stor pung. så att han fick gå väldigt upprätt för att inte släpa dom i backen:P

idipidi
0

Det är inte speciellt svårt att se skillnad på könen när det gäller marsvin. Speciellt inte om man jämför med andra smådjur.

Här finns bra bilder:

http://www.cavyspirit.com/sexing.htm

FeliciaS
0

#2 Klart att de har en pung! ;) Alla hanar/killar/män har det (för att ha pungkulorna i) hehe…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Liinda]
0

#6 men alltså dom har ju inte ens sån där pung som hänger? haha. Isåfall så är nog mina hanar honor haha :D

shintaida
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här ser ni en 1-årig herre med både kulpåse o mer!!

// Shintaida

KvirrZ
0

#7 jodå, Chico går alltid och håller upp rumpan när han går för att inte släpa pungen i golvet :P Tjorvens har ännu inte blivit så stor :P

- Mvh Emma

[Liinda]
0

Jag gick just och kollade om mina hanar hade någon pung och det hade dom inte ens något som skulle kunna likna en pung:S Och jag jämförde med honorna också och det såg inte likadant ut , killarna hade som en plupp men honorna hade ingen plupp. Har verkligen ALLA hanar pung förisåfall är det nåt fel på mina hanar haha :P

dreamiz
0

Mina har helt klart pung men inte så stor o syns inte när de går utan bara om jag kollar dom där sas. Generad Jag kan ju se skillnaden mot Roy, som är kastrerad o ju inte har nån pung.

FeliciaS
0

#7 Den behöver ju inte hänga hehe… =P Det gjorde det inte på mina hanar och inte på Calle (fast han är ju kastrerad).. =P

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[helenal]
0

ehm ja kollade på coccos ¨å jag såg pyttesmå mini kulor:P