Man blir ju lite orolig
Jag har inte märkt detta tidigare mellan Coccos och Taggen, men nu ikväll när jag kom hem från jobbet så hörde jag ett himla pipande i deras bur. Jag gick in i rummet och såg att taggen satt över coccos… coccos pep väldigt mkt medan taggen kuttrade. Jag tycker att Coccos e lite rund. Nu e jag orolig att Coccos kanske är en hona. Hur ser man skillnaden? Har inte lust att få marsvinsungar…
Som med de flesta hanar bör det finnas en pung som inte är så lätt att missa ;) Fast om de är unga kan det i och för sig vara lite svårare, speciellt om man inte sett så många ungar. Finns nog någon sida på nätet där man kan se skillnaden på bild.
Va pung? Är det nåt jag missat har marsvinshanar pungar? Jag tror aldrig jag har sett nån pung på mina :/
HMM jGA FÅR TITTA EFTER, DE E ÖVER TVÅ ÅR

bobbo som jag har hade vääääääääldigt stor pung. så att han fick gå väldigt upprätt för att inte släpa dom i backen:P
Det är inte speciellt svårt att se skillnad på könen när det gäller marsvin. Speciellt inte om man jämför med andra smådjur.
Här finns bra bilder:
#2 Klart att de har en pung! ;) Alla hanar/killar/män har det (för att ha pungkulorna i) hehe…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#6 men alltså dom har ju inte ens sån där pung som hänger? haha. Isåfall så är nog mina hanar honor haha :D
#7 jodå, Chico går alltid och håller upp rumpan när han går för att inte släpa pungen i golvet :P Tjorvens har ännu inte blivit så stor :P
- Mvh Emma
Jag gick just och kollade om mina hanar hade någon pung och det hade dom inte ens något som skulle kunna likna en pung:S Och jag jämförde med honorna också och det såg inte likadant ut , killarna hade som en plupp men honorna hade ingen plupp. Har verkligen ALLA hanar pung förisåfall är det nåt fel på mina hanar haha :P
Mina har helt klart pung men inte så stor o syns inte när de går utan bara om jag kollar dom där sas.
Jag kan ju se skillnaden mot Roy, som är kastrerad o ju inte har nån pung.
#7 Den behöver ju inte hänga hehe… =P Det gjorde det inte på mina hanar och inte på Calle (fast han är ju kastrerad).. =P
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
ehm ja kollade på coccos ¨å jag såg pyttesmå mini kulor:P