Jätteburen Allan
Proportionerna stämmer inte på skissen, jag bara ritade lite snabbt…
Wow! Den kommer bli fin . Kommer det bilder på buren sen?
Absolut! Dock fotar jag med iphone, inte med Canon ;-P
Kommer bli kanon! :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Åhh så bra du och grisarna kommer få det :)
Ja, bastun har vi aldrig använt ändå, och eftersom jag inte kan ha dem i vardagsrummet får jag kompensera det med ett eget marsvinsrum! :-D
Kommer bli super duper! Ser fram emot en bygga tråd så vi får följa ert arbete :)
Charlotta-B
Vilken lyx bur 
Vi använde inte heller våran bastu så vi rev ut den, rev ner en vägg och byggde upp en ny så rummet blev större…det är där jag har mitt djurrum nu 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
åh vad fint och stort det kommer bli! :D
hahah allan…
Planen är ändrad. Vi kommer istället ta ut bastuagregatet och bygga om bastun till bur. Därinne kommer vi kunna göra mycket och ha små hyllor och liknande, lite lättare när allt är i trä.
Ikväll blir det nog färdig, buren. Den blir 1,3 m2 till 4 marsvin (och lite ungar). Då kommer det bilder! ;-D Jag är helt exalterad!
Vad kul :) Längtar efter bilder!
Mvh Linnea. Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar glömde visst marsvinen!
Så. Nu har jag köpt spånskivor och nån sorts plast. Den tjockaste de hade var väldigt tunn, men det får gå ändå. Jag håller på att ta bilder på bygget (det är det enda jag kan bidra med) som jag ska ladda upp senare :-))
#14 Spånskiva hade inte jag använt till burbygga då det lätt drar till sig fukt.
#15 Finns ju färg ;-)
#16 Ja jo, hade spånskiva till ett av mina hus, målade med färg (som skulle vara ofarligt för marsvin och hålla borta fukt) men trog till sig fukt ändå snabbare än vanligt trä som t.ex plywood
Hej, vet inte men hur gör ni med ljus i bastun eller har ni något fönster dit in möjligen? Verkar perfekt att kunna ha ett eget marsvinsrum.
Fint!
#20 Dels så finns det en lampa. coh deös så är dörren av glas.
jätte fint =)
M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/
Så fint det har blivit! Grattis till ert nya marsvinsrum :D Grisarna e glada oxå?
I ditt inlägg #23 - det vänstra huset på bilden ha ni gjort det eller köpt det? Hur/var isf? Skulle vilja ha exakt sådana men vet ej om man kan köpa dem eller måste göra själv och hur isf :) Superfint!
#29 huset fick vi osanna veva som vi fick grisarna. Det är nog köpt i djuraffären. Jättebra tycker jag. Det andra är från Lidl-uteburen. Jag hoppas grisarna trivs, när jag gick och la mig igår kväll var de fortfarande skeptiska.
Fin men har du en bild på hela buren??
Det är svårt. Skulle behövas ett vidvinkelobjektiv, och det finns ju inte till iphone ;-P
#38 Då har han gått om yta hehe :)
Tycker det är rent otroligt att fleecen fortfarande är ren. Hittade kanske 5 bebispluttar på den imorse, och sen har jag hittat EN vuxenplutt där. Resten gör de i spåndelen, trots att de mest ligger under taket på fleecen.
vad stor och snygg bur! :D
Vad bra det blev!
#40 Mina har en lite smalare överdel/hylla i sin bur som det bara ligger mjuka lakan och fleece och dom kissar inte heller där, någon enstaka bajskott bara. Dom är bra duktiga marsvinen som förstår hur man vill ha det
jättefint!! väntar på bygga ut mina marsvins bur med :)
Nu finns det videosnuttar ute på Youtube
nähe…. försöker igen då…
och nästa
Så tjusigt! Verkligen jättefint :) Vad bra att dörren ut kan vara öppen så att det kommer in luft och så att de får dagsljus.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad snyggt det blev! Lyckliga grisar! 
Ventilationen är inget problem. Finns två luckor, en uppe och en nere, som man öppnar. Ljus är inte heller något problem då rummet utanför har ett timerstyrt lysrör i rummet precis utanför (tänt mellan 6 och 22). Dessutom är det även ett fönster där, dörren till bastun är av glas och det finns en lampa därinne med mjukt ljus. :-)
#49 Vad bra :) Lampor gör inte jättemycket nytta för marsvinens hälsa, det är dagsljus de måste ha för att må bra. Vilken tur att det finns i närheten, det gör det ju inte vid alla bastur precis.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#49 Finns speciella lampor/ljusrör du kan sätta in, som Lyan bland annat har haft nere i källaren där hon hade marsvinen :)
ska höra med min man (elektriker) för hur som helst blir det ju mörkt snart, vi bor ju trots allt i sverige…