Ny marsvinsras!?
Jag har en stor förkärlek till rex och teddysar men har även fallit för crestar och hade det inte varit gulligt med en rex/teddy med crest!? Finns det kanske redan en sådan ras eller är det ens genomförbart!?
Ville bara skriva av mig lite, för tyckte det hade varit en otroligt gullig kombination ^^
Det finns/har funnits crested rex vet jag :)
Hanna
Jag har en Teddykorsning här hemma som verkar ha en liten crest. Svårt att se, hon kan också bara vara lite flint ;-P Hon är ju bara en vecka gammal.
#2 haha där drog jag lite på smilbanden, "hon kan också vara lite flint"
man jag kommer ihåg att när jag var liten så hade en kompis ett marsvin, om jag inte missminner mej så var det en rex eller teddy med crest :D

#2 "hon kan också vara lite flint, måste säga att det lät otroligt roligt och gulligt ^^
Men sökte runt lite på internet men hittade ingen bild på det, men bara tanken på det får en att smälta ^^
Hehe, humor är min grej. Har tyvärr inte möjlighet att ladda upp bilder nu, men det kanske finns nån bild i "Bebisar på G" på lilla Ögat.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min erfarenhet är att vissa med crest kan se väldigt flintis ut första veckorna :-P
Anledningen till att det inte finns så många rex eller teddy med crest är för att det räknas som pet, men vill man så är det inte svårt att avla fram ;-)
Annars är det godkänt med crest på ch-teddy
Min lille Gustav är vanlig pet men ser ut lite som en ch - teddy och han har crest.
När går egentligen ett marsvin från att vara pet eller ex, felpälsad till att bli en ras?
För var inte ex teddy/rex och skinny från början pälstyper som gick fel?

#9-10 men gud vilken gullegris titta det söta ansiktet med crest ^^
Förut var Crested Rex en ras inom Guidestandard, nu verkar den försvunnit helt tyvärr. Jag tycker också det är riktigt sött, som pricken över i:et på ett strävhår ;) Hade förut en Crested Ch-teddy, underbart vacker med sin stora crest, men nu är majoriteten i flocken Cresteds - fint det med, tycker jag.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
har en crested ch-teddy. dock syns det inte så himla mycket då han är kolsvart och sjukt lurvig. lite synd då jag tycker att sånt är charmigt. ;)

Jag är ju så begesrad i rex/teddy marsvin och precis som du #13 skrev att det är pricken över i:et , dom är ju så söta ^^
Jag har läst att det inte finns raser utan pälssorter, så att man inte ska säga raser. Men å andra sidan så läser man så mycket strunt om djur nuförtiden.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#16 På marsvinen är det nästan bara pälsen som skiljer men det heter ändå ras, och funkar inte som med tex hund eller katt, på marsvinen kan man para (nästan) hejvilt och sedan reggar man ungarna som den ras de blir
#17 Okej, man ska inte alltid tro vad man läser. Tack!