Bebisar snart ?
Jag har aldrig haft en hona som har blivit så här stor innan, ska jag orora mej ?
Hon äter i stor sett konstant och verkar pigg, men hon rör sej nästan inte alls.
Jag får lägga maten intill henne så att hon når.
Jag börjar nästan bli lite orolig, har inget datum för parningen så jag vet inte exakt när det är dags.
Oj…hahaha…stackars liten! Hoppas det kommer lite bebisar snart, ett helt gäng vad det ser ut som 
Oj, det var en tjock en. Blir nog många bebisar skulle jag tro.
Herregud, detdär var ingen liten dräktig skinny
Har sett pälsade honor av samma storlek, även om det kanske inte är supervanligt. Tror inte det ska vara något problem, sålänge hon är pigg och äter som du skrev!
Tack, det är skönt med lite lugnande ord.
Finns det något man kan göra för att underlätta för henne ?
Man får ju hemskt dåligt samvete när man ser att hon har det jobbigt.
hur gammal är hon? :)
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
#5 Hon är 11 mån.
Önskar er lycka till och att hon får fina bebisar :)
Alltid lite nervöst vid första kullen.
Nu kommer bebisarna !!!!
Återkommer……
#8 Å så spännande! Jag måste få veta hur många det blev.
Hoppas det går bra, så stor hon var :)
2 stycken än så länge, en lakeland och en skinny…..
Spännande. Grattis 
Woow! :O
Det blir säkert mer en två xD
Grattis!:)
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Nu börjar jag att bli orolig. Hon har värkar men det kommer inga fler ungar.
Jag tror att det är 3 kvar. Honan börjar ju att bli trött. Hon äter lite vitkål ocg hö mellan värkarna.
Hur går det?????
Pröva att massera magen lite försiktigt, kan göra att värkarna blir lite starkare så hon får ut ungarna. Hoppas de kommer snart, jobbigt om värkarbetet drar ut på tiden! :/

Jag hade en hona som satt med värkar men det hände ingenting. Fick tipset av en uppfödae (som jag ringde för att få råd vad jag skulle göra) att försiktigt rengöra honans könsöppning och sedan försiktigt stoppa in ett finger (givetvis ordentligt rengjort det också- helst med platshandske och inte alltför långa naglar) både för att känna om man lyckas få tag på någon del av ungen så att man kan hjälpa till att dra (viktigt dock att man inte drar annat än när honan har en värk och själv krystar) men även för att det kan hjälpa henne att krysta bättre.
Viktigt också att se till att hon får baytril eller bactrim efteråt eftersom hon får upp bakterier till livmodern när man stoppar upp fingret vilket troligen resulterar i livmoderinflamation.
Jag lyckades hjälpa min hona att få ut bebisar på det viset, det var inte lätt (jag hade hjälp av en kompis som höll honan så att jag fick henne i en ställning som underlättade för att jag skulle kunna se vad jag gjorde). Jag masserade även magen för att få igång värkarna när de verkade stanna av lite och "tryckte" på magen (sidan) för att trycka ner bebisarna så att de inte åkte tillbaka upp, det gjorde jag både när jag hade fngret i henne för att få grepp om ungen men även under värkarna för att få ner dem.
Det är ingen trevlig upplevelse och det är riktigt nervöst (har gjort det två eller tre gånger, en gång hemma med min hona och en eller två gånger hos en kompis tillika uppfödare och jag får väl påstå att resultatet blev rätt bra).
Hoppas att det löser sig för din tjej!
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ojoj, vilken mage :-O
Har du druvsocker hemma kan du ge henne det så hon får lite extra energi
Oj, lycka till!
#18 Tackar för tipsen. Detta är ju fruktansvärt jobbigt !!!
Ska se om jag vågar mej på det( måste ju göra något).
En unge till ute (pust)
Nu har det kommit ut 5 st ungar. Hon har lite värkar nu men jag vet inte om det är fler ungar. Vilken fruktansvärd förlossning!!! Jag är ju helt slut !!!!
En bebis kvar som ska ut, sen är det nog inte fler.

Så skönt att de andra har kommit ut!
Lever de/någon av dem?
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Oj! vilken förlossning! hur är det med mamman och bebbarna?
Charlotta-B
Nu är nog alla ute. Det blev 6 stycken, 4 överlevde .
Det blev två skinny och fyra lakeland.
Mamma och bebisar är jättetrötta, ska låta dom vara ifred nu och se hur läget verkar imorron.
Vilken pärs !!!
ja det förstår jag att det måste varit. får gehenne massa gotte så hon får energi igen :)
Charlotta-B
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Stackaren :-( Vilken tur att du var hemma och kunde hjälpa henne! Synd på de som dog men huvudsaken är ju att mamma och resterande barn piggar på sig! Håller tummar här hemma :-)
Skönt att allt verkar ha gått vägen, klarade hon sig själv, eller var du tvungen att hjälpa till mycket själv. Hoppas hon mår bra härefter.
Ojojoj…stackaren vilken jobbig förlossning hon fick. Hoppas allt går bra nu och att mamma och barn mår bra när dom får återhämta sig lite.