Sorunda 13/8 2011
Vilka kommer till Sorunda den 13/8?
Jag kommer och jag tar med mig:
BIR-09 SCh Luneas Gizelle-Pet
Isolde's Enya-Pet
Luneas Qelise-Pet
Svea-Pet
Nora-Pet
Luna-Pet
Vi ses där och kom gärna fram och prata med mig om ni ser mig :)
/ Ida och Marsvinen.
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"
Jag ska inte dit, men kommer att få hem två stycken marsvin i samband med utställningen :D
Vart ligger detta? Aldrig hört talas om ^^,
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2: Sorunda ligger ganska nära stockholm :)
// Ida och marsvin.
"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"
#3 Okej :) Synd, för långt för mig :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kommer inte det eftersom det är medeltidsveckan samtidigt då, men mor min kommer dit och tar med sig
Jackie O - Pet
Märta - Pet
GP Polly - Pet
och troligtvis (beroende på deras vikt osv) våra bebisar
Lovis - Pet
Trulsa - Pet
Min mamma är en av kommissarierna för utställningen :)
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Jag kommer komma såklart ;)
Eternitys Walk A Tightrope - Ras
Malaxis Hiram - klippt
Jag har nästan ingenting utom rope och ställa.. Lite tråkigt, men men..

Jag kommer!
Tar med mig:
Amaryllis - Ras
Lysithea - Ras, Grupp
Prometheus - Ras, Grupp
Fideli - Pet
Efter den här utställningen är jag på god väg mot ett uppfödarnamn!!
Mvh Alexandra
Kommer!
Både ras pet och grupp. Sex fina magpies ska visas upp i det mesta.
Just det, ska ställa lite rexar också ;)
Jag kommer, ska leverera ett marsvin till Lexxi. =o) Åker med FruJohansson som ska hämta ett marsvin med =o)
Är det någon från skåne som ska åka dit? 

Nu börjar det närma sig! Och ovanligt många anmälningar - kul! :-)
Jag ska ställa ut två grisar:
- Luneas Umami, self saffron i ras och pet
- SCh GP Luneas Leanna i pet. Leanna är till salu så om någon är intresserad finns hon alltså att beskåda på plats på lördag. Söt som socker är hon. :-)
Med till utställningen kommer jag också att ha fyra grisar som ska flytta till nya hem. Marsvinsantalet hemma börjar nu minska och det känns både skönt och sorgligt. Jag får se om jag tar med några till salu- grisar också, det beror lite på hur mycket plats vi har i bilen. Kanske att Tosca får följa med, i så fall kan hon och Leanna flytta tillsammans om någon vill det.
Jag kommer för att hämta en liten ny gris, och se min första marsvinsutställning. Tar med mig min 5åring och HannaVästervik. Tror bilen blir full av djur och saker på vägen hem…
Tack alla som var där för en jätterolig utställningsdag! Hur gick det för er? För oss gick det så här:
GP Chokladfabrikens Zabini nonself chocolate harlequin, PET 90p 1/2 Silverkort och hon blev nu Guldpet!
Babinski nonself black/golden, PET 91p 2/3 HP för att hon blev slagen på målsnöret. Äh bruden ska bli Guldpet ;) vi kämpar vidare!
Isidor nonself black magpie, PET 90p 6/6. Nja sådär resultat men han var i toppform när jag anmälde honom sen fick han en ny tjej som är så "underbar" att han glömt att äta ordentligt på sista tiden så han har tappat lite massa… ja det kan bli så när man är nykär ;).
Chokladfabrikens Skype nonself chocolate magpie, Ras 87p 1/1. Nöjd med omdömet och jag är väldigt överrens med den kloke domaren. Skype är fin han ska ställas igen i ras och vi provar nog i pet också.
Chokladfabrikens Alastor Moody nonself black magpie, Ras 86p 1/1, PET 91p 4/6. Han är inte heller i toppform då han tillfälligt sitter själv och inte trivs med det. Han har nyligen suttit med hona och ska få en manlig burkamrat så snart hormonerna lagt sig. Jag har nu ställt honom klart i ras då vi inte kommer längre. Han har en fantastisk rygg och maglinje men i övrigt en del rasmässiga brister. I pet kommer han snart igen han har ju två silverkort så…
Chokladfabrikens Terabyte nonself black magpie, PET 90p 7/11, Ras 88p 1/1 cert! Hur lycklig som helst över hennes cert som hon verkligen förtjänar, fina flickan. I pet var de sjukt många deltagare i hennes klass. Hon kommer att få åka på fler utställningar kan jag lova!
Lägger in en bild på fina Terabyte.
#15 Grattis till fina resultat! :)
Hur gick det för er andra som var där? *nyfiken*
/Amanda & 5 marsvins flickor :)
Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se
Och här kommer resultat för team Flockdjur:
GP Silversurfarn (nonself silveraguti/white) PET 1/2 93p silverkort och blev BIS PET 2. Han ligger 2:a i årets petlista och kom närmare 1:an.
Chokladfabrikens Kilobyte (nonself black magpie) PET 1/3 92p silverkort och blev BIS PET 6
Ismael (nonself black magpie) PET 3/6 91p
Malaxis Xiting Xavanna "Cocos" (teddy tort`n white) PET 8/11 90p och i RAS 87p 2/2 BIR-R J Möjlighet till utveckling
Tack alla som var där, och de som arrangerade för en väldigt trevlig och rolig utställning!