Benbrott läkte ihop
Vill bara dela med mej om ett patientfall som slutade lyckligt.
För 10 veckor sedan tappade ett litet barn familjens 1-åriga marsvin. Den släpade bakbenet och var rejält svullen över knäet.
På röntgen såg man att vadbenet och skenbenet var mitt av på två ställe. Så då var frågan om marsvinet skulle avlivas eller avvakta hemma på smärtstillande. Marsvinet var pigg, glad, skuttade runt och åt som vanligt.
Husse vill hemskt gärna prova och se om benet kunde läka.
Idag var de tillbaka hos veterinären. Marsvinet har mått bra hela tiden och gick på sitt ben efter några veckor. På den nya röntgenbilden såg vi att frakturen hade läkt ihop! 
Lycklig historia :) tur att ni gav den en chans att bli frisk ^^ många hade nog tagit bort den men bra att det läkte :)
//Forgetful
Vad skönt att det läkte! :) Och vilken himla otur att det blev så illa av fallet, det brukar ju oftast inte bli mer än någon utslagen tand.
Hanna

Ligger bara benbitarna bra så är det ju inte så konstigt att det läker ihop, det är ju fullt naturligt, det är om benbitarna ligger helt fel som det blir problem. Det läker visserligen då också men slutresultatet blir inte så lyckat
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#3 Jo, precis!
Jag tror att svullnaden runt ett frakturområde kan ge lite stadga de första veckorna, så inte benbitarna far omkring hur som helst.
På detta marsvin var det både splitterfraktur (till hasleden) och tvärt av 4 ställe. Veterinären gav dålig prognos. Hade hon varit människa så hade det säkert blivit operation med spikar och ställningar och gips och allt!!!
Häftigt! Det är så härligt att höra sådana här solskenshistorier. :-)
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Vad häftigt att det läkte så fort :) Härligt!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#4 Gud det var ingen liten skada! :O Jag är faktiskt väldigt imponerad att det läkte ihop:) Men vad kul för ägarna att det gick så bra!!:D