Tips på hur jag kan göra buren
#0. Menar du min bur? 
Hm, tips på hur du ska inreda, min hjärna är fullproppad av tips, men jag vet inte hur jag ska börja :P
rör tycker dom om.
Som GroaLover säger är det kul att inreda med rör :) men lite svårt att hitta rätt på nå vis. Själv frågade jag träslöjden (dom hade rör där ^^,) och fick ett som jag kunde dela på hälften :D sen så kan man köpa små trätunnlar för möss som amn kan gömma godis i, som dom även kan gnaga på :) så kan man göra eget (byggde våningshus till mina en gång :)), så höbollar brukar vara uppskattat, grenar som hänger från burtaket och sånt :D
hus är alltid kul:) och inte så svårt att göra heller.
men de har ja redan. kan man lägga in en kruka i buren? Ja, Matild w jag menade din bur:)
#7. Hihi, tack :D Ja, i början när jag hade köpt mina marsvin hade jag ett vanligt trähus, och en lerkruka :) så hade jag höboll och sånt :D
om man har en kruka kan man stoppa in en morot i hålet, så ska dom försöka äta upp den :)
#9. Det är smart! Fast i krukhålet där bak, där stoppade jag in hö, eller ja, kraffsade ihop så det blev som en kärpe (heter det så?) så att dom inte skulle sticka in tassarna där eller så :)

Ifall jag var du skulle jag skaffa två mindre hus - mer springplats. Lägga in plankor att springa på, sitthyllor, rör, godisgömmor, små krukor -- bara fantasin sätter stopp. Och burens storlek. (;
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag skulle också vilja ha lite tips då jag är väldigt fantasilös:P Men jag vill ha tips till deras lekhage som dom har både inne och utomhus och den är rätt stor och ska bli större så tipsa om massor med saker =)
Jag har trärör men dom kissar i det så det luktar riktigt illa. Så tips på vart man kan få tag i rör som är gjorda i hårdplast?

Leta på en byggarbetsplats. Där hittade jag vårat rör. Det är ett "veckat" rör som går att bygga - dvs det är flexibelt, i hårdplast. Det finns säkert många olika sorters rörstumpar slängda runtikring…
Jag hittade ett avloppsrör bland några buskar igår när jag plockade maskrosor :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Byggvaruhus, typ coop forums, silvan etc måste ju ha en hel del grejer man kan använda?
Rör borde finnas där bland annat.
En liten trappstege som går upp o ner kan man ju snickra ihop ganska lätt!
Själv efterlyser jag en matta man kan ha i botten om man ska bygga bur, våtrumsmatta tror jag finns men är vet inte vart man får tag i det?
#15 Samma här (jag vill oxå veta var man får tag i våtrumsmatta!). Jag ska köpa en bokhylla 171*59cm imorgon från IKEA och jag måste ha våtrumsmatta som är ca 180*70cm..
Mvh Felicia
vaxduk borde funka. Jättebilligt på Rusta och Jysk
#17 Jag har vaxduk att ha marsvinen på ute på golvet. Det funkar bra fast det håller inte helt tätt om man har det som "skydd" för fuktigt burmaterial i en bur länge.. Tyvärr =/
Mvh Felicia
vet en uppfödare som har det
#19 Ok, men jag tänker inte ha det ändå ;) Vilken uppfödare?
Mvh Felicia
Jag vet inte, går in på så mångas sidor och läser och tittar på marsvinen
Jag vet att det finns affärer som säljer våtrumsmattor men jag vet inte vad dom heter men sådana där typ som säljer tapeter,färg och sådant har våtrumsmattor.
Kom just på att jag har ju en marsvinstrappa som sitter i min ena bur som har övervåning, den går att hacka loss bara och sätta fast lite här och var tackar för den iden :D
#15. Då har jag tur då som har en i familjen som jobbar på Coop ;) lätt att få tag i grejjer :D
#24 Ja, i alla fall om det finns byggavdelning på den Coop :)
Mvh Felicia
#25. Japp, det gör det :)