Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 1269 ggr
bestmarsvin
0

Kan man göra så?

En i min parallel klass har två marsvin som ser exakt likadana ut.

För att se skillnad på dem så målar hon det ena marsvinets klor med guldigt nagellack. Kan man göra det eller är det skadligt för marsvinen att tex. andas in??????

/ Linnea och grisarna <3

Luisa
0

vill också veta :)

[Strawberi]
0

Ingenting farligt alls. Så fick jag med göra. Och det är en hel del marsvinsuppfödare som gör det. För liksom får du en kull med 4 st ungar och alla ser EXAKT lika ut ser du inte skilland hur du än gör. Man måste då måla en nagellacks klo. Det är ju inte farligt torkar så pass fort och så väljer man dom mildare varianterna som inte luktar lika mycket!

Alla mina som jag gjort så på lever idag äter är friska och krya!

Fridaaaa
0

Inte farligt, dock ska man inte ha för starkt luktande nagellack :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bestmarsvin
0

okii, tack!! :)

/ Linnea och grisarna <3

Moa-16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har hon bara två marsvin som hon inte kan se skillnad på? Det var sorgligt, man lär ju känna sina marsvin, även om dom är lika.

Fridaaaa
0

Men alla marsvin har olika personligheter och det äralltid något litet som skiljer :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

Det måste väl bli himla jobbigt att hela tiden måla med nagellack för att se skillnad, måste ju finnas nåt enklare sätt, eller att man känner igen marsvinen på deras personliga olikheter. Annars får man väl strunta i vem som är vem, det kanske inte spelar nån större roll om det bara är kelisar.

bestmarsvin
0

hmm, jag tycker inte att hon känner sina marsvin ordentligt isåfall då!

/ Linnea och grisarna <3

bestmarsvin
0

som tex. skrutt är lite blygare än rufs men, jaja dom ser ju ändå olika ut :)

/ Linnea och grisarna <3