Vad har du gjort idag?
Här skriver vi vad vi gjort med/för/åt våra svin idag. Förhoppningsvis kan det ge inspiration och motivation till något man själv kan göra :)
(Lånat temat från ett annat forum)
Jag befinner mig i vår sommarstuga med endast tre av mina grisar. Det är på sina sätt väldigt bra, för då blir det mycket tid för dessa små sötnosar.
Idag har grisarna fått komma ut på gräset och fått skutta av sig litegrann. Än så länge är de lite försiktiga, men så har dem ju bara funnits i min ägo sedan lördagnatt och det mesta är nytt för dem. Swarowski har gjort sig illa i tassen, så den ska jag se över när dem betat klart. Senare blir det individuella mysstunder i soffan :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har handmatat mina 3 bebbar flera gånger under natten/dagen. Känner mig lite sliten idag. Skulle behöva lite energi så man orkar. Har även rengjort burar och givit alla grisar gräs idag. Så mycket mer orkar jag inte.
Än så länge har jag inte gjort så mycket med mina marsvin, då vädret inte är bra ute, sol till och från bara, gräset är blött så kan inte ha marsvinen ute i hagen.
Har enbart gett dem mat idag och gosat lite. Ska ut senare och plocka goa grenar till dem
Då blir det glada 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag har gett mina grisar frukost. dom kunde inte gå ut och äta gräs här för det är riktigt dåligt väder och värmen har försvunnit i norrbotten nu :(
men nu ska jag gå upp och städa buren och sedan ska jag klippa klorna!
Mina har varit på upptäcksfärd på golvet. Lade fram lite mjölkkartonger jag klippt ur botten på, några tunnlar och en stor hög med hö. Gissa om dom sprungit fram och tillbaka, genom och runt, in i höhögen och popcornat för fullt. Städa efter sig gjorde dom däremot inte så det blev att sopa och torka men det var det värt för att få lyckliga grisar :))
Jag har städat 3/6 burar och ska snart gå ut en sväng och plocka gräs. Sen blir det nog inte så mycket mer.. Eller jo, kom på att jag måste rengörna några flaskor som fått äcklig beläggning.
Mer än att mata min små grisar har jag haft dom uppe för en liten gosstund var…;) Sen har vi påbörjat trixträningen "stå" och "snurra" igen efter ett semesteruppehåll. Lite uppskattat är det nog, ialla fall salladen;)
Sen var jag på Ikea i går och köpte nya fleecfiltar som jag var tvungen att klippa i passande bitar. Dom ska sedan användas till dagens nystädade bur…:) Och om jag orkar, och gräset tillåter, sen ska jag plocka lite gräs till dom.
Jag har pratat lite extra med lille Gustav idag då han är väldigt kontaktsökande just nu, sen har jag ändrat inredning lite till tjejerna, en av dem fick gosa med sonen i hans säng när han låg och läste, jättemysigt och två små damer bestämde sig för att rymma genom fönstret så där blir det plexiglas imorron.

Jag har börjat förbereda mina 3 pettisar som ska med på utställning i Järbo den 10 sept. De två långhåriga har jag klippt kort, riktigt tjusiga blev dom! Sen klippt klor, filat och smörjt tassar på alla 3 damerna.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Idag har grisarna vart ute på gräsmattan ett par timmar. Seda fotade jag en av dem en stund, och nu till kvällen blir det en massa mys i soffan! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Var och hälsade på min moster, så jag och min kusin på 8år (som älskar mina marsvin över allt annat) plockade gräs åt marsvinen.
sen blev jag, gräset och det nyinköpta höet hemkörda, gav dom massor av båda så grisarna blev väldigt glada.
nu borde jag städa åt marsvinen men dom är så glada nu och sover mysigt i höet.
jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.
Idag har jag bara gett marsvinen mat än så länge, sov till tio i 10 idag så har inte hunnit göra så mycket än, sovit för länge så mår sisådär
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Idag har mina pojkar fått vara ute på mattan & springa av sig lite då det regnar ute. De har fått rejält med broccoli nu så det är nöjda & busar runt.
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥