Mitt marsvin:(
Jag läste om satin sjukan och sånt nu och det känns som mitt marsvin har det :(
Glansig päls får dom, det har han
mjuk päls kan vissa få, det har han
(Vart ligger benmärjen eller vad det nu heter?)
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Om marsvinet har glansig päls, och benäms då som Satin marsvin, men om de hoppar som kaniner med bakbenen och har ovilja att röra sig kan de ha /har de satinsjuka. Det kan ju ta en längre tid innan de utvecklar satinsjukan, vet ej heller om 100% av satinerna drabbas av satinsjuka. Benmärg är innanför skelettet.

Det beror lite på ras och så om pälsen är mjuk eller sträv.
Satin innebär att pälsen är extra glansig.
Om du lägger upp en bild på ditt marsvin så kan vi kanske hjälpa dig att avgöra om det är en satin eller inte.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Välmående marsvin har mjuk och glansig päls också men om du är orolig så kan du lägga in en bild så brukar det lätt gå att se om det är satin eller inte :-)
Dem får inte glansig päls av satinsjukan, utan om din kanin är en satin (som är glansig) så får den alltid satinsjukan förr eller senare. Den kan också få det när den redan är död, men dem kan också få det om någon i deras släkt är satin.
Jag ska ta bild:)
Han är strävhårig men dom båda har mjuk päls(Den ena mjukare som jag vet)
Men det kan också bero på att jag har tvättat dom med shampo mot mjäll(Det hjälper mot ringorm)
Så det den har blivit mjuk.
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
men drabbas inte bara Satin-marsvin av satin sjukan?
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
Jag tror inte det?:o
Mina e Teddy
#5 Bara satiner drabbas i regel men sällan kan även ickesatiner drabbas men det är mycket ovanligare än tex UVI och lunginflammation
#6 Strävhåriga marsvin kan ibland bli väldigt mjuka av bad. Längst ner har du bilder på några strävhåriga satiner
Jag ser inte en super likhet i pälsens glans, jag avvaktar:)
#10 :-)
#5 Marsvin menar du väl? :)
Satin-kaniner får inte satinsjukan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#12 Vad pinsamt! Jag skrev fel, jag menar ju självklart satinmarsvin men jag tänker så mycket på kaniner just nu. Förlåt!
#13 Hehe lätt hänt ^^; Och vet ju att du är mycket aktiv på kanin.ifokus så :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#14 Ja det är ju sant.