Landskrona 20 augusti
Glöm inte bort att anmäla er till Landskronautställningen den 20 augusti, sista anmälningsdag är den 1 augusti.
Annonsen har ni här.
Vilka härifrån planerar att åka?
Hanna
Jag har missat så många utställningar i år p.g.a. sjukdom, marsvinsproblem och jobb så den här ska jag inte missa! :P Och det blev ett par marsvin som fick följa med också, jag kunde inte bestämma mig ;) Det kan hända att jag får stryka de två sista, det beror på hur snabbt de återhämtar sig efter kull/kastad kull.
Chokladfabrikens Gigabyte - nonself bl magpie, 3,5m, pet
Define Ice Nay - self dew, 8,5m, ras & pet
Abicos Solchanar - self dew, 10m, ras & pet
Witiwis Tindra - eng. crested dew, 12,5m, rasKickback - nonself lilac/golden/white, 12,5m, ras
Hanna
Jag funderar på om jag ska ställa ut Pangea i ras. Har bara ett litet problem här. Jag köpte henne av en dansk uppfödare och har ingen aning om hur jag ska regga henne över huvud taget. Någon som vet?
#2 - Är hon inte reggad i Danmark då? Annars reggar du henne bara precis som du gör om du reggar ett marsvin du fött upp.
Hanna
Jag har ingen aning om hon är reggad i Danmark. Bad om stamtavla och dyligt, men fick det aldrig. Jag har aldrig reggat ett marsvin förut. Vilken information är det jag behöver?
Gah, kanske bara ska försöka kontakta uppfödaren, det verkar ju vara jättemycket som ska fyllas i i den blanketten, och jag har ingen aning om något
Ja kontakta uppfödaren igen. Sen är det bara att följa instruktionerna på blanketten :)
Hanna
Okej, skrev ett mejl nu, dar jag skickade en bild pa Pangea och forklarade nar jag kopte henne osv. Vad gor jag om uppfodaren inte svarar eller vet vilket marsvin jag menar? Kan jag registrera henne utan stamtavla?
Ja du behöver egentligen bara ett födelsedatum och en ras-, färg- samt könsbestämning
Hanna

Jag skulle gärna åka, men plånboken är alldeles tom…
Af ska ner beroende på om jag jobbar eller ej, glömde kolla det i dag XD, kommer att ta med några av dom nya grisarna :) komet nog endast ta med 2 eller 4 vet inte än ska kolla ordenkligt anmälan går ju inte ut än :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Sista anmälan idag!
Sitter med beslutsångest om vilka (som vanligt)
Hmm… det är inte någon som eventuellt skulle kunna transportera en liten gris åt mej i samband med utställningen?
Till Jönköping/Eksjö/Nässjö -trakten?
Bara för att kolla lite. Jag betalar självklart bensinpengar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har anmält Lilly, Lisen, Rema och Dovv. Ska bli väldigt intressant hur Dovv reagerar, det är en väldigt speciell dam med massor av åsikter (på gott och ont :-/)
Det blir första utställningen för Lisen och Dovv
puttar upp min fråga lite…
Ingen som har vägarna förbi Jönköpingstrakten på hemvägen som skulle kunna ta med sig en gris åt mig från utställningen? 
Jag betalar självklart bensinpengar somsagt 
Ni kan PM:a mig.
Trots att grisarna var i toppform fick jag hoppa över utställningen idag, en vän till mig fyllde 18 år och behövde firas in ordentligt med min hjälp. Vad gör man inte för sina vänner ;)
Hanna
Jag ställde inte ut, men var där och tittade, och det var väldigt lite folk!