Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 873 ggr
[Prutten]
0

Är hon dräktig?

Skrev min fråga igår i min gamla tråd igår men fick inget svar så nu frågar jag igen. :-D

Min ena tös parades för ca 6½ vecka sedan och jag har tyckt att hon har blivit lite tjockare men inte hård. Men igår när jag hade henne i knät så var hon hur smal som helst på ena sidan, MEN på den andra var det annorlunda, stor och kanske början till att det blir hårdare …. Skrattande

Kan jag hurra nu eller ska jag vänta längre för att bli mer säker? Obestämd

nnicoleee
0

Vid 6 veckor borde man kunna känna tydligt om dom är dräktiga eller inte. :) Men om hon ser ut som du säger, smal på ena sidan och stor på andra så har hon troligtvis dräktig med en unge, men känner du fosterrörelser? Ha henne i knät och håll handen ungder magen lixom, och det brukar sprattla som bara den där inne :)

När det är 3 veckor kvar, dvs när hon är i vecka 7 så brukar dom gå upp i vikt rejält.. Det är dock olika men så har det varit för mig :) Har du någon bild på henne? Så kan det bli lättare o se.. (:

Binajis
0

#1 Nja, så himla tydligt behöver det inte vara i vecka 6. Dessutom brukar inte honans mage ha annorlunda form på var sida så tidigt, det är i regel i slutet av dräktigheten som ungarna kan "välja sida".

Jag tror tyvärr att hon inte är dräktig, om hon är så ojämn runt magen. Men om 1-2 veckor kommer du antagligen kunna säga ifall hon väntar bebisar eller inte :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Fridaaaa
0

Ibland känner man tidigt, ibland inte, på min svärmors 2 honor, kände jag det när dem var i 7 veckan ungefär:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Prutten]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hennes mage är mer rättvist fördelad, med en bula på varje sida och en i mitten.

Hennes päls förvillar en del eftersom hon är virvel med lite längre päls (kan ha Peruan i sig) Så jag tor inte ett foto gör någon nytta.

Jag har kännt en del på magen men inte kännt några rörelser ännu, får väl ge det några dagar till.

Min känsla säger att hon är dräktig men det är väl bara att vänta och se.

Vägde henne idag  21/8 hon väger nu 982g och sist vägde hon 928g vilket var den 15/8.

Men hon är som sagt var 7 månader så vikten går visst upp fortfarande för att hon växer.

Väntar ivrigt på att inse om hon är dräktigt eller inte Foten i munnen

Linnet
0

#4 SÅ mycket går dom ju normalt inte upp på en vecka när dom är 7 månader och nästan fullvuxna, så det är nog troligt att hon är dräktig.

[Prutten]
0

Tror jag kände rörelser idag men är inte hundra, för det som var var svagt. Vänta några dagar till. Skrattande

Men  den kanske dräktiga har ändrat sitt beteende lite. Dom två senaste gångerna dom har har fått morot så har hon roffat åt sig och springit till sin myplats och vägrat delat med sig till sin syrra. Så syrran har tillslut fått en egen bit av mig. Och nu ligger min tjockis och vaktat sin bit hon har kvar, ligger alldeles jämte henne där hon myser Skrattande.

Detta är ovanligt för henne även om hon är den dominanta, syrran hennes har alltid flyttat runt godsakerna och hon har bara följt efter och tuggat på. Men nu är hon för rolig! Skrattande

[Prutten]
0

#4 Måste rätta mig själv. Igår var magen rättvist fördelad igen …