Lilleman klarade krisen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack o lov så bytte jag ersättning till minstingen i den kull jag handmatar. Lilleman har äntligen ökat ordentligt i vikt och äter bra nu. Han har fått KMR och tycker verkligen om det. Nu har jag en fråga om hur länge jag ska ge honom ersättning. Det står att man bara ska ge i 3 veckor, men han är ju så liten än Hans syskon väger 210 och 216 gram och lilleman väger 132. Dom blir 3 veckor imorgon. Ska jag fortsätta ge honom ett tag till? Råd behövs tack
om han äter bra med hö och grönsaker kan du ju börja att trappa ner på ersättningen, när du ser att han äter ordentligt, kanske mata han enskilt så att du ser vad han får i sig för att vara på den säkra sidan så att han inte tappar i vikt igen och väga han varje eller varannan dag så att du har stenkoll på din lilla gris, vilket man är såååå rädd om efter en sådan pärs vill man ju inte mista han. så söt han är. lycka till.
Tack så mycket. Får göra det. Ja jag kan inte sälja honom för han är mig så kär. Han är lite dålig på att äta grönsaker än så jag brukar ge honom enskilt så jag ser att han äter. Han har ju 2 helsyskon och 4 halvsyskon i samma bur så det är inte lätt för lillen att hinna med att äta innan det tar slut.
Vad bra att han mår bättre! Vi drog ner på mjölken då Amy åt så bra själv, och slutade tillslut helt.
Jag matade mina tills de var 4-5 vecka. Men de var 1 vecka för tidigt födda. Vägde 40 & 42 gram när de föddes.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering