Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: avelungar
Läst 643 ggr
GroaLover
0

HJÄLP! jag tror att han har parat Curry!

kan dom bli parade om dom inte brunstar??

Curry har ladrig jurrat och vickat med baken, men så kom hanen och tjuvparade henne, kommer det några ungar??

vore hemskt eftersom att hon är bara 4 månader

GroaLover
0

*aldrig kurrat

[MatildaW]
0

Hm, om hon ej var brunstig då så borde det ju inte bli några ungar? Men men.. Lyssna inte på mig, vänta tills någon mer erfaren kan svara :)

GroaLover
0

hmmm…jag tänkte det, men så brukar dom inte låta ahnen para heller då………..hoppas att det inte är så……..

GroaLover
0

skulle bli sååå ledsen om hon skulle få ungar nu…..stackars pluttnisse…..känner mig så skyldig när jag inte tittade till dom……

idipidi
0

Om han verkligen parade henne så var hon brunstig. De kan inte para om honan inte brunstar. Sen är det inte 100% säkert att honan verkligen blir dräktig, men stor chans…

ciss
0

Hon är med största trolighet parad, annars skulle hon ha motat bort hanen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

GroaLover
0

gud vad jag skäms! fast det var bra att han inte parade Vilma, tre år, då hade det faktiskt varit värre…hoppas att hon inte är dräktig, lilla Curry iaf.

Nattsmygarns
0

En hane kan para en hona som inte brunstar men då är det ett övergrepp och det är inte särskilt vanligt, honan brukar blöda lite vid ett sådant tillfälle.

Om hon brunstat och han parat henne finns chansen för att hon är dräktig, det är dock inte säkert att det "tog".

En hona kan bli tjuvparad redan som bebis (3,5v gammal) är det yngsta jag vet om.

En hona på 4 mån som blir parad brukar klara att få ungarna när de kommer däremot är det inte att rekommendera.

paronskrutten
0

Min kompis tråd. Hon sa till mig att Curry hade brunstat, så det är  (nog) ingen fara

Helena

Klackebo
0

En bra regel är ju att aldrig ha honor o hanar i hop överhuvudtaget om man inte sitter med dem hela tiden.om de inte ska riskeras att bli parade.

paronskrutten
0

Tjejerna var i en bur, och han var utanför……..

Helena