Kämpa. hur länge?
Jag brukar aldrig ha svårt att ta ett beslut när man ska sluta kämpa. Men nu har jag fått ta bort flera marsvin under en kort period.
Min älskade Kitty på 3 år har äggstocks cystor samt förträngningar på höger lunga. Hon har bott här i ca 1 år. Har hela tiden haft problem med andning regelbundet. Man ser hur tung andningen är & det väser. Vi började en utredning & röntgade henne.Där såg man förträngningar i lungan.De trodde det kunde bero på en lunginflammation som inte blivit behandlad när hon var yngre. Lyssnade på henne & det hördes i nedre lyftvägarna på henne. På röntgen såg de även cystor. Man ser att hon är lite svullen under magen.
De tyckte vi skulle pröva med slemlösande om det är något i lungorna. Nu under sommaren kan jag ha fönstret öppet dygnet runt något som förbättrar hennes andning markant. Likaså när hon är ute. Men vintern kommer snart. Finns det någon maskin som förbättrar luften? Pröva med slemlösande i vinter?
Behövde nog bara prata av mig.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Det finns luftfuktare där man kan lägga medicinen i liten behållare så att den förångas och sprids i luften (lite som en aromalampa). Kanske kan vara en ide.
#1 det är inget som skadar de andra då? jag har inge element i rummet så det blir aldrig varmt & fuktigt. Fårsöker hålla så rent jag bara kan.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det finns luftrenare som tar bort damm och allergener men de kostar en del. De tar även död på ringormssporer!