Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 3000 ggr
FeliciaS
0

Begravningsplatser, bilder

Hejsan!
Eftersom jag nyligen miste Cavatina´s Buena Sera (2 april) och hon är det första marsvinet som vi har begravt, så har jag gjort en liten gravplats i trädgården med blommor m.m. Jag skulle gärna vilja se bilder på era begravningsplatser också :)

Har ni tips på vad jag ska skriva på stenen, om det ska stå någonting där?

Återigen, **Vila i frid världens finaste marsvin <3
**
Du finns för all tid i mitt hjärta älsklingen…

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

paronskrutten
0

La du henne i någon låda?

Helena

gulzebra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ingen gravplats åt marsvin iom att jag aldrig behövt begrava något marsvin än.

Här ligger iaf en av råttorna, Mats. Har ingen speciell gravplats så, utan gräver ner de under mossan helt enkelt, eftersom det ligger en sjö på andra sidan vägen vid den skogen där en av mina fd råttor älskade att bada <3

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

FeliciaS
0

#1 Ja, med handuk m.m. Så grävde vi ca 1,5 meter ner i marken.

#2 Vilken tur :) Åh så fint!

Mvh Felicia

elinpelin96
0

Här har jag begravt mitt ena marsvin Roxie som dog nu i påskas R.I.P Älskad och saknad <3

Abico
0

I det här "trädgårdslandet" under två träd och massor med blommer vilar mina djur huller om buller :')
Här ligger bla. Sonja, Busan, Molly, Spinky, Sötnos-Nasse, Trull och Kompis. Tillsammans med dvärghamstrarna Cesar och Glader.  Hoppas ni har det bra nu älskligar <3

Hanna 

Mariaairam
0

Jag  har inte heller behövt begrava något marsvin. Dock en hel hög med kaniner. De ligger begravda i skogen precis utanför vår tomt hemma hos mamma. De flesta har ett träkors och några stenar ligger ovanpå.. RIP Alice, Maja, Gräddnos, Frida, Stampe, My, Musse, Harry, Per eve, Mattila, Lill killen och några ungar som dog innan de fått namn.. :´(
För snart två år sedan avlivade vi vår hund Max, världens goaste rottweiler. Saknar honom fortfarande. <3 Här ligger vår älskade kille begravd. RIP MAX  Alltid älskad och saknad.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=7f451550-bf69-4018-95ea-c51f670f4f26&Filename=Macke 121.jpg)

Vår katt Nisse ligger begravd brevid Max, han dog för flera år sedan och tyvärr så blev han inte alls gammal bara 2-3 år.. RIP

Creation
0

Här vilar Maja och Emma tillsammans. :')
Saknar dem så starkt..

Mina älskade änglar <33
**Vila i frid!

**

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

FeliciaS
0

Åh vad fint allihopa! :)

Mvh Felicia

Emelie-E
0

Har bara behövt att begrava ett marsvin hittills, men eftersom vi inte bor kvar där, finns det tyvärr ingen bild att visa;/

Men begravde nyss våra kaniner.. gravarna är tyvärr inte de bästa, hade velat göra bra mycket finare för dem, men när Kipper dog var det så kallt att man knappt kunde gräva, och Bobo dog då det snöa som mest..
Så det är därför det ser ut som det gör;/

R.I.P Bobo & Kipper <3

paronskrutten
0

Jag ska fixa iordning Maja och Vitamins grav.. det är svårt att komma dit då man gråter, men jag ska plantera blommor och så där. Det kommer bild då :)

Helena

chriisse
0

Här vilar mitt första, alldeles underbara marsvin Skruttis. <33 R.I.P

FeliciaS
0

Här vilar Parcanovis Bindi, Proudpigs Sira och Cavatinas Calypso.

Vila i frid, världens underbaraste marsvin <3 Jag saknar er så obeskrivligt mycket och tänker på er varje sekund…

Mvh Felicia

petronellaa
0

Fina alla!

Ska ladda upp en bild på Kajs grav snart.. <3

musse05
0

Vi begravde mitt första marsvin under ett träd. Han gillade träd :)

R.I.P Max (Zilverkix Hurry)

emelie92
0

Jag har ingen riktig gravplats till mina djur eftersom jag tycker det känns fel med gravplatser. Dessutom bor jag nära en kyrkogård, trist!

tantnett
0

Här vilar mina marsvin.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

maaaja
0

Gud så fint alla har gjort till sina marsvin! <3

/ Maja

HannaL
0

Hej, Vi har två marsvin i frysen som väntar på en värdig begravning. Finns det någon smådjurskyrkogård i Stockholmstrakten som man inte måste vara miljonär för att begrava sina smådjur på? .. inofficiell eller inte….

Tack på förhand

Eva & Hanna

Blomkrukan
0

Mina marsvin är begravda i pappas skog. Har ingen bild på min dator men dom har varsin stenhög bredvid där dom ligger. Förutom Molly, som dog i början av året, ligger mitt första marsvin Ville där tillsammans med hundarna Isa-Dora och Bernad, kaninerna Fia och Felix och min systers katt.

Fridaaaa
0

R.i.p

har haft otur och haft marsvin som har död på vintern så har inte kunnat begrava dem :(
Haft 1 marsvin som har dött på sommaren,han begravde vi i skogen bakom mina föräldras hus

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

imoon
0

#18 Djurkyrkogården på Djurgården finns, inte helt säker på pris men har för mig att det är överkomligt. Tror dock att alla djur måste vara kremerade för att begravas där, men kan ha fel. Den är jättefin och mysig kyrkogården.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

[Prutten]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Finns en liten gravplats som egentligen inte ska existera men gör det ändå. Alltså folk har lagt sina djur där i säkert 20 år (eller mer) och det har fått vara i fred. Ligger i en skogsglänta så den är synlig för alla, men ingen tar bort den eller så. Har både fåglar och hamstrar där, dock ännu inte några marsvin, vilket får dröja förhoppningsvis.

flocken
0

Alla mina ligger under äppelträdet. Stackars de nästa ägarna av huset om de ska gräva upp trädet..Hmm..Kaniner, marsvin & en fågel

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Lexxi
0

Jag har mina begravda på två ställen. Doris, mitt första marsvin ligger i en liten skogsdunge precis utanför pappas gamla hus. Han bor tyvärr inte kvar, men jag kan komma dit via grannens tomt och dom har vi god kontakt med.

De tre som dött senast ligger ute hos min farmor. Utanför hennes tomt i en liten liten skogsglänta där kvälssolen ligger på. Jag kan ta bild på det nästa gång jag är där :)

Mvh Alexandra

http://lexxis.se