Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1880 ggr
elinenglund
0

Marsvinen kurrar?

Hej! Mina två marsvins honor beter sig ganska konstigt ibland och jag undrar vad det är. Den ena som är lite äldre än den andra kurrar jätte mycket och går långsamt efter den andra. Och den yngsta springer iväg när den kommer.

Vad betyder detta?

//Elin :)

Linnet
0

Brunst antagligen, du är säker på att det är två honor? Hanarna knorrar och går sakta och vickar på rumpan för att uppvakta en hona, men även honor har samma beteende när dom brunstar.

Fridaaaa
0

Brunst eller dominans:)
Så gör mina hanar mot varandra:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Linnet
0

#2 Jo hanar gör ju ofta så, inte lika vanligt att honor gör det, men det förekommer.

VilmaKristina
1

Min ena hane(av två)

brukar vagga och ''knorra''

Medans min andra lite mindre, ska jag kolla om det fortfarande är två killar? c:

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

elinenglund
0

#1 Jadå det är två honor.

Okej va bra då vet jag :)

Fridaaaa
0

#3 Ja det förekommer :) Mina honor som jag hade innan gjorde med så ibland mot varandra. Det var den dominanta honan som gjorde så mot den mer underlägsna:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

elinenglund
0

#6 Okej jag tror det stämmer in med mina marsvin , för hon som kurrar är den äldsta och den som betsämmer i buren. :)

Linnet
0

#4 Ja dom har väl knappast bytt kön, men jag förstår vad du menar=)

FeliciaS
0

Så gör de när de visar att de bestämmer. Även brunstiga honor kan hålla på så där och vara på sina kompisar en hel del. Helt normalt alltså ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

linnfluffy
0

Mina pojkar gör likadant och jag va me fundersam i början men fick fina tips här på fokus och aven att de skrev till mig att det handlar om uppgörelse om rang :) Men sen kelar dom med varandra med :)

Hälsningar Linn Flyffy & Fuzzy