Ligga på rygg
Tänkte fråga om marsvin tar skada av att ligga på rygg för länge osv.?
Jag har aldrig mina på rygg, dem hatar det och får panik.
Inget nödvändigt att ha dem på rygg :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ett av mina marsvin somnar om man har han på rygg, han tkr om det, men brukar inte ha marsvinen på rygg ändå. Den andra får panik.
Säger för övrgt som #1, inget nödvändigt att ha dem på rygg:)
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

När vi klipper våran hane Samson måste han ligga på rygg, han tycker inte om det men det är ett måste för att få bort all päls som är i vägen och blir onödigt smutsig och det är inte lång tid han behöver ligga så heller, men det är inget man ska göra om det inte är nödvändigt som ovanstående säger.
Min mamma sa alltid när vi var små att dem inte fick ligga på rygg för om dem gör förhastade rörelser (vilket dem gärna gör på rygg) så kan dem skada ryggen. Detta har jag burit med mig så jag håller mig till det ^^
Okej jag har varit rädd att dem kanske ska få svårt att andas eller något:( Mina marsvin är väldigt lugna när dem ligger och den ena utav dem kan ligga på min mage medans jag kliar under hakan, hon verkar gilla det. men varit orolig att det kanske kan vara skadligt för deras rygg :/
#4 Låter väldigt vettigt faktiskt! Dem brukar iof inte lägga sig på rygg ute i natuten heller så dem är väl inte riktigt skapta för "skruv" rörelsen som blir när dem slår runt :(

Jag har mina på rygg när jag klipper klorna.
Dom har sakteligt fått vänja sig vid det och dom är trygga med det, men det är ju hur man vänjer dom.
Marsvin 4-ever
.
#6 Mina spelar det ingen roll om jag försöker vänja dem eller inte, dem hatar det ändå :) Men mina sitter stilla vid kloklippning istället så det gårsnabbt och smidigt ändå :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mina långhåriga lägger jag på rygg när jag ska klippa pälsen "baktill" ;)
Det har alltid gått bra och det har inte verkat som om de bryr sig :)
Jag har dem på rygg vid kloklippning och när jag ska ge medicin, inte annars. Vissa marsvin verkar inte tycka det är så farligt, medan andra får panik. Tror inte det är så bra någon längre stund faktiskt.