Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: off-topic
Läst 347 ggr
elsasputte
0

En fråga om kaniner...

Jag vet att vissa här oxå har kaniner..

Min mamma har en treårig kanin, hane som hon tog över för snart ett år sedan tror jag det är.

Nu de sista månaderna har han fått som en "bajs-kaka" som sitter/hänger mellan bakbenen.

Detta luktar ju självklart inte så gott och vi får hålla på och bada honom var och varannan dag..

Förra gången jag badade honom så tog det tre dagar tror jag.. så hade han fått skit där igen :( Min mamma klippte bort en tova han fått men det var inte pga den heller..

Vi vet itne vad som är fel eller vad vi ska göra, vi har provat att ha honom på bara hö och vatten och se om magen skulle förändras kanske men ingen förbättring.

Nån som har nått råd vi kan prova ?

Tråden flyttad till lämpligare kategori av moderator.

Moa-16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag tycker ni ska ta kaninen till veterinären, skulle jag ha gjort. Har haft en kanin med såna problem & det sluta inte bra…

elsasputte
0

#1 Vad hände med din kanin?

Moa-16
0

#2 Hon dog, hon hade lös mage ett tag -var ganska liten så kommer inte ihåg exakt- & även flugor i baken, vi gav också bara hö och vatten men det blev aldrig bättre.

Fridaaaa
0

Min ena hona var dålig i magen jämt när hon var 6-9 månader ungefär, slutade ge henne grönsaker, enbart pelles&hö och då försvann det. Nu klarar hon det bättre men hon har väldigt känslig mage.

I erat fall har ni med testat det. Jag hade ringt veterinäroch rådfrågat. För en kanin med diarré förlorar vätska

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mari
0

och det är inte bra att det fastnar sådär för då sitter det där och fräter mot huden vilket inte är bra.

på några av de kaniner jag haft så blev det sådär när de blev äldre (runt 6-8år) och tyvärr levde de inte så länge efter det att det uppkommit :/

Min syster har nu en kanin som blir sådär ibland, han evrkar ha känslig mage så han får bara hö och vatten, då blir det bättre.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se