Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettoff-topic
Läst 486 ggr
[Alexis78]
0

Tre kaniner ihop

Frågar här fast det är ot eftersom det är så akut, måste helst ha svar inom en timme, hoppas det är okej annars kan tråden tas bort direkt efter jag fått lite svar. Hittade ingen kategori för ot.

Har nu fått en akutfråga om jag kan ta en liten hermelintjej som ingen vill ha men jag undrar om det kan fungera. Jag måste ge svar inom en timme.

Jag har ett väl fungerande kaninpar, hona och kastrerad hane i en ganska stor hage. Är det möjlig att sätta in den nya lilla honan till dem eller är det dömt att misslyckas?

GabbiS87
0

Jag hade ett kaninpar, en hona och en hane, hanen var kastrerad. Köpte sen en liten honunge och resultatet blev att min "gamla" hona attackerade hanen. Antagligen pga svartsjuka eller att hon kände sig hotat av nykomlingen :/

Det är min enda erfarenhet, inte säkert att det blir så för alla men jag skulle inte våga sätta in en tredje….

GabbiS87
0

Dom satt inte ens i samma bur ska jag tillägga! Utan den lilla hade en egen bur…

Royalz
0

Kan inte den nya sitta i en egen bur brevid dom andra? Eller varför måste du ha dom tillsammans?

[Aquelegia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det kan mycket väl fungera har sett en del flockar med kaniner som lever i små kolonier i hagar, mamma har flera kaniner ihop händer ibland att dem bråkar lite men det gör em ju även i naturen när dem har skogar och ängar att springa på !

Fridaaaa
0

Jag har 3 flickor ihop, inga problem :)
Allt handlar om individerna och yta:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Alexis78]
0

#3# Det är helt enkelt så att jag inte vill ha fler burar. Jag tycker kanin är ett djur som ska ha tillgång till en hage där den kan skutta ordentligt och jag vill inte göra en hage till då vår tomt inte är jättestor och den kaninhade vi redan har tar upp mycket plats.