Ny bur gjort henne galen ...
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Härom dagen så flyttade mina två tjejer in i sin nya bur, en bokhyllebur. Och det känns inte superbra direkt, för den ena som alltid varit lite rädd av sig är nu livrädd, och springer helt hysteriskt och gömmer sig så fort någon är där och vill prata och klappa dom.
Det dumma är att hon samtidigt skrämmer upp sin högdräktiga syster som nu oxå verkar mer rädd av sig.
Detta var ju inte vad jag ville, och är orolig att den dräktiga ska få missfall.
Den mer rädda av sig är tyst av sig, annars så lät hon alltid så fort jag rörde mig för att hon ville ha något.
Känns lite tråkigt detta, något tips?
Buren är i samma höjd som innan och på samma plats.
Åå gud sånt här är jag inte bra på men man kan kanske, i alla fall ett tag så att hon hinner vänja sig med den nya buren lite till, hänga en filt eller nått över en del av buren så det blir lite mörkt. Eller helt enkelt lägga i massa hus och tunlar så det finns gömställen överallt:)
*putt* Hoppas att hon vänjer/lugnar sig snart.
Marsvin gillar inte stora, öppna ytor. De kan precis som du säger få panik. Sen är det aldrig rekommenderat att byta bur till ett högdräktigt marsvin. Tvärt om ska man undvika alla typer av förändringar.
Nu får du väl försöka göra det bästa av situationen. Sätt in många gömställen, sprid ut hö och minimera de öppna ytorna, så borde de lugna ner sig.
Dom har tunnlar, hus och påsar att gömma sig i … dom behöver väl lite mer tid på sig.
Och vår lilla gapiga tjej som varit tyst var lite av sitt gamla jag när jag gav dom hö tidigare. Det var härligt att höra henne igen
.
#4 Om du har påsar, tänk på att ta bort handtagen på det, och endast papp-påsar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 Hi hi det är påsar sydda av fleece enbart för dom, utan handtag, men tack ändå 
Får lägga till att jag just öppnade kylen, tror min lilla Tindra börjar komma tillbaka helt igen …
… hon ropade om att hon med ville ha … Skönt!
#6 Aha trodde du menade vanliga påsar ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Vad skönt! Hon behövde väl bara lite tid på sig…;)
#9 Tror det med nu, men man får lätt panik när dom beter sig annorlunda.
#10 Jo jag vet…;)
Och hon bara fortsätter låta så fort jag rör mig, musik i mina öron … :-D