Teddy och CH teddy
Vad är det för skillnad på dessa två ??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Oj va fluffig Ch teddyn var :) Har bara sett "vanlig" teddy. Tack för svar, nu vet jag de oxå :)
Kan CH teddyn ha virvlar oxå?
=) ja don kan va både fluggiga och ha kortare hår =) virvlar vet jag inte men därimot en chrest i pannan =)
#4 och de om de är renrasiga ch teddys?
#5 Teddy kan inte ha crested i pannan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag tror nog min Pärla är ch teddy…för jag vet absolut inte vad det är för ras på henne…antagligen ch teddy nu när jag såg men inte så lång päls för hon har virvlar vågigt utstående päls helt huller om buller! ^^
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen
#7 Har du bild på henne?
#9 Synd ingen bild
det kanske inte var sån välldigt bra bild men man kan se att huvudet är på höger sida :)
#10 jo nu ska det vara det :)
#9 Hon har alldeles för grov och kort päls för att vara CH-teddy. Hon är en Pet eller ett virveltroll!
//Emma
jaa asså hon är jue inte precis renrasig…men hon är kärleksfull <3
#9 Skulle gissa på pet :)
Lite gammal tråd kanske men jag undrar är Teddy och CH Teddy lika mjuka och gosiga som dom ser ut? 
Nej, de är båda strävhårsraser, så de är (ska) inte vara mjuka och lena utan ha en svintoliknande päls. Därmed inte sagt att de inte är underbara att gosa med. Så stor betydelse har i regel inte pälsen, speciellt eftersom de ofta är så goa i kroppen och sjukt söta! :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Jo dom är säkerligen goa ändå absolut. Varför jag undrar är för att vi väntar ungar om ca 3 veckor (föräldrarna är 2 blandraser) och vi ska behålla en hona om det blir någon sådan till min son men jag kollar lite efter olika alternativ i fall att det ingen hona blir. Tänkte då att en teddy som ser så himla mjuk och gosig ut kanske skulle passa honom i sådana fall. Som sagt egentligen spelar det ingen roll hur pälsen är, men trodde bara att dom var som dom ser ut.
Men vi hoppas på att vi får någon hona själva :-D
Tack för svaret! :-D
Vad står CH för?
Med sunt förnuft kommer man långt!
Mina Teddy marsvin är inte sträv håriga:3
Eller dom ÄR det men den ikänns inte sträv sen jag badade dom med fungoral(Revorm grej)
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
#18 Vad jag menade var helt enkelt att man liksom glömmer bort att pälsen kanske inte är den allra gosigaste, lenaste, mjukaste när man kelar med en teddy, speciellt om man inte har något att jämföra med. De är ju trots allt inte så sträva att de knappt går att lägga kinden mot :-)
#19 Schweizer-teddy :)
#20 Strävhår har tendens att bli mjuka i pälsen efter bad. Därför rekommenderas inte att bada strävhåriga raser innan utställning, t ex. Men om du skulle klappa dina teddys samtidigt som ett släthår skulle du känna rejäl skillnad :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Jag har inte en ända liten gnutta tanke av att ställ ut mina, så det spelar ingen roll x)
Jo jag förstår att ka skulle känna skillnad :D
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Jag fattar inte varför det förkortas CH. Mycket märkligt. Finns väl inget språk där Schweiz stavas utan S, och i utställningssammanhang brukar CH stå för champion. Förvirrande. (djupa tankar kommer när man jobbar natt ;-P)