Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 1265 ggr
Lyan
0

Blir galen på honom

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste verkligen sluta döpa mina djur till "olycksbådande" namn! Sist i högen är Yokan vars namn betyder föraning. Tänkte inte så mycket när jag döpte honom utan döpte honom efter en av mina favoritlåtar. Var visserligen orolig för temperamentet på denna kullen eftersom deras mamma är som hon är, men hoppades på det bästa.

Tyvärr har Yokan fått det sämsta från bägge sina föräldrar, han är hanig, sur, otålig, pytteliten, lite skygg, överaktiv och "ful". Alla tre har varit som små änglar, men det var som Yokan en dag bara fick en knäpp, troligen när hormonerna började öka. Han rymmer konstant (honorna är säkert inlåsta utom räckhåll!) och håller på att äta upp mitt hem! Han tuggar på allt som är av trä (och lite till) så imorgon ska jag ut och samla ihop en hög grenar och se om det passar unge herr monster. Stackars Yohnny blev hela tiden sittande ensam och gapade efter brorsan så nu har jag helt enkelt plockat bort ena kortsidan på buren så han också kan leva rövare i hela bygget. Ska fixa en grind så jag kan begränsa deras härjande till ett rum :-P

Yokan vill inte kela och om jag tvingar honom så bits han, inte hårt men ändå talar om att han vill inte sitta still, han är inte elak, bar fruktansvärt otålig, fast en gång somnade han faktiskt i min famn efter att ha röjt spittet hela kvällen <3

Jag tror inte han kommer bli lättare direkt heller eftersom vi fortfarande har tonåren framför oss och det är redan inplanerad en framtida kastrering :devil:

Jag älskar ju egentligen knasiga och vilda marsvin men måste erkänna att Yokan är till och med värre än Dovv (och det säger inte lite :-O)

Han ser ut som en iller med lååång näsa, små ögon och miniöron men han är ändå så enormt söt! Han är riktigt riktigt sockersöt så man håller på att smälta bort! Tur för honom för han är för söt för att jag ska kunna bli arg på honom hihi

Kunde det inte humöret delats jämnt mellan killarna, Yohnny är så underbar att det finns inte ord för det, han älskar att ligga på magen eller axeln och sova och blir alldeles till sig om han får lite kli

Fast nu hör jag hur bägge sitter under sängen och käkar på min tidning som jag tappade innan idag XD

FruJohansson
0

Haha! Vilken tur att det finns olika personligheter ;-P

[Aquelegia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min minsting vart såååå bråkig som liten fy trodde aldrig han skulle ge med sig men tacka vet ja att hans far och halvbror satt han på plats så han numera vet vett ;) Gick ju inte hålla i honom ens en sekund vågade inte lyfta han ur buren för han lätt skulle ramlat ur famnen för han vart så bråkig :S

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotografera det lilla odjuret är inte heller det lättaste utan slutar med en kamp om vem som är mest envis. Behöver jag berätta vem som vinner? (inte jag iallafall ;))

Vad kan vi utläsa av detta då? Jo, att jag avgudar mitt fula, elaka monster till marsvin :love:

Lyan
0

#1 Visst är det! Jag älskar clownmarsvin! Fast ibland blir det lite för mycket av det goda XD

#2 Vad skönt att din kille har lugnat sig! Yokan har tack och lov respekt för höjder så han stannar i famnen även om det ä'r under protest :-P Jag har tyvärr ingen som kan lära honom vett :-/ Honey bor med honorna nu, Yokan bodde med honom innan eftersom han fick flytta från mamma när han var 3,5vecka för då höll han på att driva honorna från vettet med sina parningsförsök och Honey tyckte inte alls om honom. Han bor ju med brorsan nu, det är Yokan som bestämmer men ibland säger Yohnny ifrån och har då blivit biten i nosen :-(

Tanken är att kastrera bägge, Yohnny för att stanna och Yokan får vi se om någon blir förälskad i ;-) Annars sätter jag honom med Elsa, hon är en riktig klippa  :love:

[SMF193 Sagan]
0

Vilken härlig o speciell kille Flört

Lyan
0

#5 Haha, ja, han ger mig lika många gråa hår som skratt, knasgris! Har inget emott att han kutar fritt, bara önskar han kan låta bli att knapra på möbler och lister!

[donkeyqueen]
0

Haha!

Söt Glad

[Aquelegia]
0

#6 underbart att du har flera planer åt honom så att du inte är fast med en lösning och funkar den inte så sätter han dig i en jobbig sits. Han låter helt bedårande och bedårande ser han ut också !

VilmaKristina
0

En liten bråkstake :o

Men gud så socker söt :D

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Lyan
0

Numera stannar Yokan i buren! Jag har varken höjt eller satt nät eller tak. Så vad gjorde jag?

Jo, jag öppnade buren! Nu är det inte kul att rymma längre eftersom det är tillåtet :D

[donkeyqueen]
0

#10 Haha! Smart!